If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Finns lösnummer nere på Press-stop vid Trädgårdstorget i Lkpg. Kostar ungefär det samma att köpa lösnummer eller att prenumerera. Det är en väldigt bred tidning vilket gör att man kanske inte tillgodogör sig allt som står i den. Sötvatten, saltvatten, damm etc. En avsevärd del går åt till butiksrecensioner (Storbrittanien) vilket för oss väl är sisådär. Mycket reklam, som brukligt nuförtiden. Jag brukar bläddra i butiken först för att se om det är något som intresserar mig innan jag köper.
Prenumererar inte, men köper den på Pressbyrån ibland när det är någon artikel som intresserar mig. Då är den värd pengarna, men jag hade inte betalt en full prenumeration. För mig finns det bara en tidning som skulle vara värd att prenumerera på och det är tyska DATZ, Das Aquarium unt Terrarium Zeitschrift. Visst, tyskan är svårare än engelskan, men ändå enklare än man tror att ta sig igenom i de artiklar man verkligen vill förstå. Ingen av de engelska tidningarna kommer i vart fall upp i DATZ nivå.
Prenumererar inte, men köper den på Pressbyrån ibland när det är någon artikel som intresserar mig. Då är den värd pengarna, men jag hade inte betalt en full prenumeration. För mig finns det bara en tidning som skulle vara värd att prenumerera på och det är tyska DATZ, Das Aquarium unt Terrarium Zeitschrift. Visst, tyskan är svårare än engelskan, men ändå enklare än man tror att ta sig igenom i de artiklar man verkligen vill förstå. Ingen av de engelska tidningarna kommer i vart fall upp i DATZ nivå.
Hilsen,
P
Engelska läser jag dagligen, men min skoltyska har somnat in för länge sedan
Kommentar