Vilken räkmix använder ni?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Även om Sillfiskar är en fet fisk så skulle jag undvika dem av samma anledning som Ola förepråkar. De har även en förmåga att lagra tungmetaller och det är ytterliggare ett skäl att inte använda dem. Med fet fisk menar jag Laxfiskar (lax, öring, röding, regnbåge, sik, siklöja, harr) och Makrillfiskar (makrill, tonfisk) vilka är rika på vitamin A och D. Ål, nejonöga, pigghaj, svärdfisk fungerar också bra.Kommentar
-
Intressant tråd
Det här med vitaminer, att ha i t.ex fishtamin, gör det verkligen nån nytta när mixen har legat i frysen ett bra tag?
Och hur vet man hur mycket som ska va i? Typ 10 droppar till nåt kilo mix låter försvinnande lite.Kommentar
-
Min personliga åsikt som jag inte kollat upp är att vitaminerna som du tillsätter inte har någon större effekt om de fryses in under en längre tid, och blandas med rå fisk. Jag förordar isället att droppa en droppe på den tinade räkmixen innan man ger den till fiskarna. Jag är även lite undrande över om det verkligen är bra att blanda rå vitlök med rå fisk. Lök innehåller en enzym som bryter ner och förstör ex. köttfärs och om man blandar dessa så ska köttet kokas eller stekas samma dag.Kommentar
-
Mkt att tänka på som det verkar. Kanske ändå bäst med old school-receptet!?"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Haha Ozric jo du kanske har rätt men det är alltid kul att testa nya vägar för att utveckla hobbyn.
Ja tänker testa och använda lite samlade tips från denna tråden
1 kg ärtor
0,5 kg spenat
1 port Polentagröt
1 matsked Astatxanthin
1 matsked Spirulina pulver 100%
2 matskedar Cyclop eeze flingor.
Agar agarbindemedel.
Om man lägger till 100 gram vitfisk
O kör med två portioner polentagröt istället o skippar Agar agar
Det receptet tänker ja prova nästa gång till mina tanganyikaDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Haha Ozric jo du kanske har rätt men det är alltid kul att testa nya vägar för att utveckla hobbyn.
Ja tänker testa och använda lite samlade tips från denna tråden
1 kg ärtor
0,5 kg spenat
1 port Polentagröt
1 matsked Astatxanthin
1 matsked Spirulina pulver 100%
2 matskedar Cyclop eeze flingor.
Agar agarbindemedel.
Om man lägger till 100 gram vitfisk
O kör med två portioner polentagröt istället o skippar Agar agar
Det receptet tänker ja prova nästa gång till mina tanganyikaKommentar
-
OBS ...... och en hel räka med skal o alltDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Kommentar
-
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Nu är ni sådär enkla igen.
Varför ta den vägen när man kan göra krongligare o mycket roligare.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
K mitt recept som jag kallar Frontosa MIX.
25 vuxna blackmollys.
25 st ärtor.
2dl räkspad.
Ta upp en black molly, tryck i en ärta i munnen och doppa den sedan i räkspaden så den blir aptitlig... vifta sedan med den framför en vuxen frontosa, kanon foder och fodret är alltid färskt.
Man kan även trycka i lite pressad vitlök innan ärtan om man misstänker någon form av parasit i burken.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar