SA Dvärgciklider
Kollaps
X
-
-
Skit samma, honan har övergett grottan. Var förmodligen falskt alarm eller så käkade hon upp rommen. Var ju första leken för henne, om det nu var en lek?
Får hoppas att det händer något hos Schackbrädena istället. Har en hona med knallröda bukfenor och likaså knallröd analfena. Hon är dessutom rund och fin runt buken.Kommentar
-
Denna länk dök upp i en annan tråd här på forumet, tycker att den passar ganska bra här också
Kommentar
-
Någon som har erfarenhet av Biotoecus opercularis? Eller Biotoecus över huvud taget. Fick hem 9 stycken igår, de snurrade runt upp och ner i påsarna som hade ett vatten med ett pH på över 8, men efter att jag koppat in dem i en hink där jag tillsatte vatten med ett pH på runt 5 så såg de lite kryare ut.
Idag äter de nykläckt artemia med god aptit, så det verkar som om att de klarat sig bra.Kommentar
-
Hejsan här kommer ett par kort på mina firrar, inköpta igår som "Apistogramma Purple" är ny på dvärgciklider och har ingen aning om vad detta är + att "honorna" ser helt annorlunda ut
Bild nmr 1: Hannen ?
Bild nmr 2: Ena honan?
Bild nmr 3: Andra honan & första?Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Någon som har erfarenhet av Biotoecus opercularis? Eller Biotoecus över huvud taget. Fick hem 9 stycken igår, de snurrade runt upp och ner i påsarna som hade ett vatten med ett pH på över 8, men efter att jag koppat in dem i en hink där jag tillsatte vatten med ett pH på runt 5 så såg de lite kryare ut.
Idag äter de nykläckt artemia med god aptit, så det verkar som om att de klarat sig bra.
Fått hem låter så självklart varifrån har du fått dom?Kommentar
-
Så ges ett svar:
Mike Wise here in the States tells me that A. sp. "Morado" or "Purple" (Morado is Spanish for purple.) is a color form of A. sp. "Papagei" or "Parrot" (Papagei is Spanish for parrot.). A. sp. "Hauswell" is A. sp. "Maulbruter" or, in English, "Mouthbrooder."
Detta skulle då leda till att det är en färgvariant av denna fisk:
Verkar lite sisådärKommentar
-
Ingen erfarenhet alls, men sök på Biotoecus på http://forum.apistogramma.com så får du en hel del träffar. Om du inte redan har gjort det
Fått hem låter så självklart varifrån har du fått dom?
Beställde hem dem från Imazo genom min lokala akvarieaffär, har velat ha någon Biotoecus-art länge och nu fick jag chansen. Men 250kr/st svider lite i plånboken. Och det komiska var att Imazo hade skickat en fisk som verkligen såg ut att ha varit död innan den släpptes ner i påsen..
Hur som helst ser de övriga friska ut, om än lite tagna av all transport. Har några solklara hanar, men honor är det svårare att komma underfund med om man har. Många är ju mindre än de största hanarna, men man blir ju ändå osäker.Kommentar
-
Dom är köpta på havannazoo i surte utanför gbg. Dom stänger butiken och har 50% på allt. Men mina fiskar är ju defenitivt inte lika dom du visade på bilderna, varken formmässigt eller färgmässigt på något vis?
I denna tråd http://www.forum.apistogramma.com/sh...31&mode=linear
Så ges ett svar:
Mike Wise here in the States tells me that A. sp. "Morado" or "Purple" (Morado is Spanish for purple.) is a color form of A. sp. "Papagei" or "Parrot" (Papagei is Spanish for parrot.). A. sp. "Hauswell" is A. sp. "Maulbruter" or, in English, "Mouthbrooder."
Detta skulle då leda till att det är en färgvariant av denna fisk:
Verkar lite sisådärOver and out // Mathias
-
Kommentar
-
Hej.
Skall dom stänga,inte en dag förtidigt.Var där i vintras och det var den sämsta zoo som jag varit i och det är inte få.
mvh MatsKommentar
-
Over and out // Mathias
-
Så det är alltså ingen som vet vad jag köpt?Over and out // Mathias
-
Kommentar
-
De två första har jag inte ens susning om, med lite tur är det samma art och hona och hane. "Honan" ser väldigt liten ut, så man får se vad det blir när den växer till sig. Bild tre ser spontant ut som en liten agassizi-hona, eller i den häraden i allafall. Tror inte det är samma art som de två första.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar