If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Gött... Det var så det blev också. Nu står det väldigt rakt och fint . Men fasiken va skitit det blir i en lägenhet på 40 kvadrat när man tömmer ett kar... haha...
Gött... Det var så det blev också. Nu står det väldigt rakt och fint . Men fasiken va skitit det blir i en lägenhet på 40 kvadrat när man tömmer ett kar... haha...
/Rick
Tömde du ut allt på golvet?
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
Haha... Nej, så kul har jag inte haft ... Men det känns som allt grus är tömt på golvet, sten överallt! Men jag har hört att det finns något som kallas damsugare, får ta och testa en sån imån
Haha... Nej, så kul har jag inte haft ... Men det känns som allt grus är tömt på golvet, sten överallt! Men jag har hört att det finns något som kallas damsugare, får ta och testa en sån imån
Jag konstaterade nyss att mitt 600liters börjat luta lite. Golvbrädorna har väl sviktat.
Karet står på en extra sockel jag spikat av 90x45 reglar med en 13 mm spånskiva ovanpå och på det står en vanlig aluminiumställning. Golvet är betong, men ovan det ligger en heltäckningsmatta under 10 mm klickgolv. Förre ägaren till huset hade en ovana att aldrig ta bort något utan bara lägga på nästa golv. Så antagligen har brädorna legat lite slapp mot heltäcket som nu pressats ihop.
Jag har inte känt mig speciellt oroad eftersom lutningen är så svag, men det kanske jag inte borde. Karet lutar från den ena kortsida till dena andra så vattenytan är 4 mm lägre på ena sidan. Så eftersom lutningen därför är fördelad på det långa hållet d.v.s. 2 meters längd kan det inte vara många grader. Vad säger ni om det?
Kommentar