Jack Dempsy

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fishweed
    Användare
    • February 2008
    • 434

Jack Dempsy

köpte mig ett par sådanna hära för att ha i 540l, fast dom skulle ju växa till sig i mitt 310 liters där jag nu har guldsömns par, nicoragua par och 2st Veija regani, frågan för mig nu igen är när blir jack dempsy könsmogna för att skaffa yngel? har suttit och tittat en hel del och idag har ena börjat gräva ett bo, och för att göra det hela roligare så har guldsömns paret fått yngel kläckta idag, hur många vet jag inte... ska jag förvänta mig 3dje världskriget eller ej?
    nicuragua paret har även dom visat parningsbeteende...
    och nej jag har inte tillfört nån typ av afrodisiak! (om nu inte vitaprick medicin gör sånn effekt...)
    har haft funderingar på å håva upp ynglena i 540litarn å sätta dom i ett mindre kar, dock så har jag en väldigt fin algeblomning i det karet och jag gissar att grammodesparet lär försvara enormt även om dom bara har ett eller 2 yngel kvar å försvara väl? =) har även startat motmedicin mot algeblomningen...
    så jag har väl inte så mö problem eller?
    förslag på saker å ting är välkomna!
    hur googlar man efter ett liv?
  • FredrikW
    Användare
    • December 2007
    • 18

Av all de text fatta jag bara en fråga. Det var när JD blir könsmogna och det blir dom vid 7-8cm

Kommentar

• fishweed
      Användare
      • February 2008
      • 434

Ursprungligen postat av FredrikW
      Av all de text fatta jag bara en fråga. Det var när JD blir könsmogna och det blir dom vid 7-8cm
      tackar för infon... blidde av med mina rivaltus yngel, va inte snabb nog å plocka upp dom, och nu så har jack dempsy paret kläckt ett gäng... ska nog starta igång ett yngel kar å flytta över så man kanske kan få behålla några! ^^
      fast rivaltusarna verkar vara på g igen... känns som man borde haft artakvarium för varje par egentligen... hihi
      hur googlar man efter ett liv?

Kommentar

Arbetssätt...