Jodå ja har testat med o utan salt. Olika mängd dosering fram och tillbaka.
Med kommunalt vatten och med "egenbrunns" vatten.
Fisken klarar sig helt ok utan salt
Men med salt/vattenpreparat så visar fisken på ett betydligt "bättre" beteende.
O det är just här jag tror knuten ligger i denna typen av debatter.
Man gör som man alltid har gjort o är nöjd med det.
Men man har inte sett skillnaden med vatten-preparering för att man har helt enkelt inte testat.
Så att detta är egentligen två ideologiska frågor.
Är mer-arbetet att testa/utveckla för mycket arbete?
Är jag nöjd med att mina fiskar överlever eller vill jag att dom ska leva optimalt?
Jag tror att på vissa ställen så vinner man mindre än andra på att tillsätta prylar i vattnet. O javisst det finns säkert några få platser där man inte behöver göra nått alls.
Jag tror oxå att de flesta av oss helt enkelt inte har testat själva utan lyssnar på generella uttalanden o utgår från att överlever fisken så är det perfa för fisken.
Så javisst Rauken man ska inte köpa vad som helst som månglas ut över disk, jag tycker precis som du att man ska frågasätta men framförallt testa själv.
Med kommunalt vatten och med "egenbrunns" vatten.
Fisken klarar sig helt ok utan salt
Men med salt/vattenpreparat så visar fisken på ett betydligt "bättre" beteende.
O det är just här jag tror knuten ligger i denna typen av debatter.
Man gör som man alltid har gjort o är nöjd med det.
Men man har inte sett skillnaden med vatten-preparering för att man har helt enkelt inte testat.
Så att detta är egentligen två ideologiska frågor.
Är mer-arbetet att testa/utveckla för mycket arbete?
Är jag nöjd med att mina fiskar överlever eller vill jag att dom ska leva optimalt?
Jag tror att på vissa ställen så vinner man mindre än andra på att tillsätta prylar i vattnet. O javisst det finns säkert några få platser där man inte behöver göra nått alls.
Jag tror oxå att de flesta av oss helt enkelt inte har testat själva utan lyssnar på generella uttalanden o utgår från att överlever fisken så är det perfa för fisken.
Så javisst Rauken man ska inte köpa vad som helst som månglas ut över disk, jag tycker precis som du att man ska frågasätta men framförallt testa själv.
Kommentar