Räka från Sulawesi
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Ja, de är verkligen jättesnygga!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Det är dessa räkor som jag skrev lite om i senaste Ciklidbladet! Det står om dem sist i artikeln om ESEB 2007. De har bildat färgglada artflockar på samma sätt som cikliderna gjort i Victoria-, Tanganyika- och Malawisjön.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
-
De går att skicka efter från länken ovan. Kostar "bara" €29.90 styck (285kr)mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
Kommentar
-
Skitsnygga, helt klart. Det var en artikel om dem i senaste eller näst senaste DATZ. Finns många fräcka färgvarianter av dem. Inte en susning om ifall de är lätta att odla, men vad jag vet är det sötvattensräkor. Läser man om dem i länken ovan så är odlingen inte helt känd ännu, men honan får ca 15 romkorn - borde verkligen vara en sötvattensräka då.
Men de skickar alltså även till Sverige? Hur funkade transporten?
Hilsen,
PSenast redigerad av PatrikMalmo; 11 March 2008, 08:06.Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Jag köpte räkorna hemma hos bröderna Logemann när jag besökte dem tillsammans med Zoopet-gänget.
Enligt uppgift är de helt och hållet sötvattensräkor men vill ha ganska hårt vatten. Har inga uppgifter om odling.Kommentar
-
Har man mycket pengar , kan man köpa dom här
mvh Wilhelm
-
Dessa räkor och några nya arter till är beskrivna i tidningen Amazonas nr 16
Den ena är snyggare än den andra. Jag fastnade för en som kallas för Harlekinräka.
Om man vill bjuda på räkor o annat ryggradslöst so kan man besöka denna sida.
mvh Wilhelm
-
-
Den 'r tydligen 100% knuten till en sötvattenssvamp och har ett extremt begränsat utbredningsområde (C. spongicola skrev jag ju om i Ciklidbladet). Vi får verkligen hoppas att det är lättodlad och att den odlas kvickt, annars är det nog kört.
Första sidan på spongicolabeskrivningen finns här http://www.aseanbiodiversity.info/Abstract/53005458.pdf
Här finns en artikel hel http://download.naturkundemuseum-ber...01466p010p.pdfMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar