If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Snälla. De är underbara att se på när de kivas sinsemellan, men lite vek jämfört med många andra. Jag har haft dem ihop med apistogramma och fjärilsciklider, men de kan då komma till korta fast de är dubbelt så stora. Nu har jag försökt föra över alla apisto till ett annat kar för att skapa ett artakvarium (bortsett då från anostomusen och svarta neontetror).
Anledningen till att jag flyttar över de andra cikliderna, är att cupidona har lekt (3de gången nu tror jag) och vill att de nån gång ska klara av det. De har lite munkamper innan leken och det är först då de börjar bevaka ett revir ordentligt, reviret är dock bara 40x30 stort.
Som sällskap till dem tror jag på tetror och snälla ciklider i mellanskiktet (schackisar, laetacara och diskus kanske). Apisto är kanske inte jättebra sällskap eftersom de också är väldigt bottenorienterade och på så sätt konkurrenter om bottenutrymmet.
Kul att du ställde frågan, - jag berättar så gärna om mina pärlor.
Mvh Niklas
Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.
Klart du ska ha cupido. Försök att köpa minst 5 för att de ska komma till sin rätt. Tror kombinationen kan gå bra. Jag har fått för mig att de gillar att hålla till vid fickor mellan rötter, där det också finns en grop i sanden mellan rötterna. Lycka till
Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.
Kommentar