Vattenfläckar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BoMaN
    Användare
    • August 2007
    • 13

Vattenfläckar

Jo de är som så att man har lite livliga fiskar ibland å då har dom en tendens att skvätta vatten. bryr man sej då inte om å torka direkt så blir de vattenfläckar lr saltringar på glaset.. å jag har testat med aceton å inte ens med de försvinner de.. är de någon som har nått bra tips??

tack på förhand // BoMaN
  • Matz Karlsén
    Användare
    • February 2004
    • 1127

Ursprungligen postat av BoMaN
    Jo de är som så att man har lite livliga fiskar ibland å då har dom en tendens att skvätta vatten. bryr man sej då inte om å torka direkt så blir de vattenfläckar lr saltringar på glaset.. å jag har testat med aceton å inte ens med de försvinner de.. är de någon som har nått bra tips??

tack på förhand // BoMaN
    Pröva och ta lite koncentread ättiksprit. Det funkar för mig i alla fall
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

Kommentar

• LN
      Användare
      • December 2004
      • 4744

Jepp eller citronsyra.
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• tjornpatrik
        Användare
        • August 2006
        • 830

Vet att jag läste någonstans att man rekommenderade Ph- (tror Seras) skulle funka bra till rutor och dessutom är det ju ofarligt. Kommer bara inte ihåg var jag läste det.

Själv kör jag med fönsterputs och tidningspapper, så länge man inte får in det i karet så spelar de ingen roll. Däremot sprejar jag normalt alltid på tidningspapperet och inte på glaset.

Kommentar

• PatrikMalmo
          Användare
          • May 2005
          • 4642

En enkel fönsterskrapa med nytt rakblad tar snabbt det grövsta, efter det kan man putsa med något surt som rekommenderas ovan. Själv tycker jag fönsterskrapan räcker bra, men då pratar vi odlingsakvarier så det behöver inte vara tipptopp - räcker fint med att man ska kunna se vad som händer i karen.

Hilsen,

P
          Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Bumling
            Användare
            • January 2007
            • 218

En microfiberduk med bara vatten brukar funka för mig! Samtidigt slipper man kemikalier!

Kommentar

• BoMaN
              Användare
              • August 2007
              • 13

Jag tackar för alla svaren..
              man får väl ta sej till en affär nu å handla lite.

Kommentar

• BoMaN
                Användare
                • August 2007
                • 13

Köpte idag en flaska med vanlig citronsaft (chansa lite). iom att de funkar med citronsyra,, testade precis nyss, å de funkade ´Tog lite citronsaft på en bomulls tuss gnodde ut de lite, sedan en fuktig trasa å ta bort saften med å vips så var fläckarna borta..

tack för hjälpen allihopa

Kommentar

Arbetssätt...