If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Kan bara hålla med. Ser verkligen spännande ut.
Ja smyger med i tråden och kanske plankar några av dina ideer Peter.
Kul att ni tycker det!
Och LN du är välkommen och säg förädla istället för att planka (skapar du något så lägg in bilder i denna tråd!!!)
Jag är förvånad över hur enkelt och snabbt det har gått fram tills nu... får se ifall allt ramlar av när jag tar i det imorgon... nä det skall nog gå bra!
Tanken är nu att min stora sten skall ligga över den vänstra delen av rören och så skall jag göra en liknande historia (fast mer kompakt ) av 50 mm rör för att skapa en nivå till.
Gissar att jag använt något under metern och på K-Rauta kostar det 109 kr och då sitter det en muff på... gissar att det går att hitta ännu billigare utan.
Man kan borra i lavasten säger folk... tänkte som tips bara... man kan klä den med det och surra fast runt rören, även såga ur för ingångarna så de döljs helt borde nog funka...(rena antaganden från min sida då ja inte provat själv, men borra o sågat vet jag folk som klarat)
Man kan borra i lavasten säger folk... tänkte som tips bara... man kan klä den med det och surra fast runt rören, även såga ur för ingångarna så de döljs helt borde nog funka...(rena antaganden från min sida då ja inte provat själv, men borra o sågat vet jag folk som klarat)
Idén är kanske inte helt dum, men jag är inte störtförtjust i lavasten... har två i akvariet och tycker inte de passar in speciellt mycket. Kommer nog hamna underst i det andra stenröset.
Ser ju alldeles perfekt ut Peter! Snyggt jobbat. En idé är att du försöker få upp den lite när den ligger i karet annars blir ju ingången under stenröset gömt av sanden..om de nu inte gräver fram den tydligare. I vilket fall som helst..mycket bra idé!
Ser ju alldeles perfekt ut Peter! Snyggt jobbat. En idé är att du försöker få upp den lite när den ligger i karet annars blir ju ingången under stenröset gömt av sanden..om de nu inte gräver fram den tydligare. I vilket fall som helst..mycket bra idé!
Ursprungligen postat av slarvid
lägga 2 avlånga stora stenar under hela... blir mer att gömma sig i under om de gräver oxå!!!
Kanske kan vara idé att höja den något... jag får se hur det verkar när det kommer i akvariet. Det ligger frigolit i botten så det höjer ju allt lite...
Alternativt är att lägga upp hela konstruktionen på tvärgående rör underst. Antingen 16, 32 mm el rör eller 50 mm rör... Gillar att ha ett jämt underlag vilket det inte skulle bli ifall man ställde upp det på sten...
Äsch, blev inte riktigt som jag tänkt mig... får sitta och titta på det en vecka eller så för att få idéer för hur jag skall göra det bättre...
Jag missbedömde storleken på akvariet ganska grovt... bakgrunden tar ganska mycket plats. Funderar på att ta bort en bit för att få större utrymme åt stenröset, den är redan skarvad sedan innan...
Senast redigerad av Peter_A_F; 09 March 2008, 16:28.
testa med lite mer rundade stenar så blir det nog ännu bättre
roligt projekt
Ja det kan vara en idé att använda lite mer rundade stenar.
Men jag får nog inse att det inte går att få till den höjd som jag tänkt mig eftersom akvariet är för grunt... men skall bolla runt grundidén lite så får jag se hur det går.
Håller er underrättade på nya upptåg runt mitt stenröse.
Kommentar