Sjukdom på jordätare - Orange head

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Frede

Sjukdom på jordätare - Orange head

Efter att jag kompletterade min 'grupp' på två mkt välvuxna G. Tapajos Orange Head började problemen. Veckan efter att de två nya koppades in så fick den ena vuxna firren några vita bölder på kroppen, någon dag senare svullnade magen och sedan blev bölderna elakt röda i kanterna (dessutom röd längs med basen på ryggfenan). Till slut blev fisken så dålig så att jag avlivade den.

Det jag provade med förra gången:
    Flagyl
    Salt
    EhSa2000

Nu har den andra vuxna fått samma vita böld långt bak på hjällocket och magen har börjat svullna...

De två nyinköpta visar inga sjukdomstecken...

Vad kan tänkas hjälpa??

Please hjälp om ni har några erfarenheter av detta eller liknande problem.
  • Crenicichla
    Användare
    • November 2006
    • 1055

Ursprungligen postat av Frede
    Efter att jag kompletterade min 'grupp' på två mkt välvuxna G. Tapajos Orange Head började problemen. Veckan efter att de två nya koppades in så fick den ena vuxna firren några vita bölder på kroppen, någon dag senare svullnade magen och sedan blev bölderna elakt röda i kanterna (dessutom röd längs med basen på ryggfenan). Till slut blev fisken så dålig så att jag avlivade den.

Det jag provade med förra gången:
    Flagyl
    Salt
    EhSa2000

Nu har den andra vuxna fått samma vita böld långt bak på hjällocket och magen har börjat svullna...

De två nyinköpta visar inga sjukdomstecken...

Vad kan tänkas hjälpa??

Please hjälp om ni har några erfarenheter av detta eller liknande problem.

Skickar dig ett PM med.

Vänd dig till www.eartheaters.com gärna med bilder som kan läggas upp.
    Det låter ju inget bra och det första jag tänker på är fisktuberkulos, men jag är inte kvalificerad nog att bedömma dety där.
    Har inteh aft så mpnga sjukdomar på mina fiskar "peppar peppar"

MVH
    Kristofer
    MVH

Kristofer

Kommentar

• Frede

Mer info

Kommentar

Arbetssätt...