har nu 4 auratushonor (vf) som har gått med yngel i snart 5 veckor utan att spotta!?, har faktiskt aldrig hänt att dom går över tiden så att säga (inte vad jag vet iaf) och det har varit regel med spottning efter drygt 3 veckor, kan man vänta sej att ynglen dör eller blir skadade på nått sätt,det är en stor grupp i ett 450 liters kar och det finns en del gömställen
märkliga honor!
Kollaps
X
-
märkliga honor!
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Taggar: Ingen -
har nu 4 auratushonor (vf) som har gått med yngel i snart 5 veckor utan att spotta!?, har faktiskt aldrig hänt att dom går över tiden så att säga (inte vad jag vet iaf) och det har varit regel med spottning efter drygt 3 veckor, kan man vänta sej att ynglen dör eller blir skadade på nått sätt,det är en stor grupp i ett 450 liters kar och det finns en del gömställen
Frågan är hur honan klarar det, är hon väldigt mager?3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa -
Haft en Zebra-hona som gick,om jag minns rätt, 7,5 vecka. Även haft Tropheus-honor som gått ungefär lika länge. Orsaken tror jag e stress och detta är givetvis inte bra.Sliter oerhört på honorna."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
ja dom börjar bli riktigt magra nu.., har haft stora grupper förut men den här gången går dom i mindre kar alltså lite mer stress, har aldrig varit så inne på att odla därför har ja inte tänkt så mycket på ruvning mm..det har flutit påTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
Kommentar