lysramp

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slarvid
    Användare
    • December 2007
    • 517

lysramp

Har en kompis som jobbar på plåtfirma. Han kan bocka 1mm rostfri plåt (ser nästan ut som borst alu) till mina ramper, så jag kan byta ut de jag har nu. Undrar bara mest om det kanske blir för tjockt eller för varmt eller så? Nån som har koll? Det är 2 rörs 150cm dala zooline jag har
    540 mbuna + 54L yngel
  • Peter_A_F
    Användare
    • January 2008
    • 809

Ursprungligen postat av slarvid
    Har en kompis som jobbar på plåtfirma. Han kan bocka 1mm rostfri plåt (ser nästan ut som borst alu) till mina ramper, så jag kan byta ut de jag har nu. Undrar bara mest om det kanske blir för tjockt eller för varmt eller så? Nån som har koll? Det är 2 rörs 150cm dala zooline jag har
    Aluminium avleder värme bra så tjockleken bör inte ha någon betydelse.

Tänkte du flytta över allt från de gamla ramperna eller tänkte du skruva fast dem i plåten? Skall du skruva fast de gamla ramperna under plåten så kan du klippa upp eller borra hål i dem för bättre ventilation.
    - 720 liter med Malawi.

Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

Lägg till ciklid.org på iGoogle!

Kommentar

• slarvid
      Användare
      • December 2007
      • 517

Ursprungligen postat av Peter_A_F
      Aluminium avleder värme bra så tjockleken bör inte ha någon betydelse.

Tänkte du flytta över allt från de gamla ramperna eller tänkte du skruva fast dem i plåten? Skall du skruva fast de gamla ramperna under plåten så kan du klippa upp eller borra hål i dem för bättre ventilation.
      nä, jag ska bara byta ut alu mot plåten tänkte jag. Behålla gavlarna o själva armaturen!!! Min ena ramp är vit, den andra träfärgad. Ville ha båda likadana och måla var trixigt sa målaren, för det är olika struktur på dom!! så då blir det flong ny plåt som polarn snor o bockar gratis på jobbet!!!
      540 mbuna + 54L yngel

Kommentar

• Peter_A_F
        Användare
        • January 2008
        • 809

OK, så kompisen mallar bara av befintlig plåt och bockar ny aluminumplåt i samma form. Sedan flyttar du över innehåll och gavlar från de gamla amaturerna... Det borde absolut inte innebära några problem. Om de gamla inte var jordade och du har ett jordat uttag bör du koppla in en jordkabel till chassit (plåten).
        - 720 liter med Malawi.

Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

Lägg till ciklid.org på iGoogle!

Kommentar

Arbetssätt...