If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag tycker den bästa kombinationen är ett blått actinic rör plus ett gro-lux rör eller liknande. Har i vissa djupa kar ett power-glo/aqua-star framför dessa.
Aquarelle eller Aquastar -jag tycker de verkar likvärdiga? Men själv har jag kört aquastar i många år, är det någon skillnad att tala om dem emellen -ni som sett skillnaden i karet/karen hemma?
Personligen tycker jag att Aquarelle ger ett mer klart starkt ljus än vad Aquastar gör. Aquarelle ger också en svagt rosa/vit färgton medans Aquastar mer ger en gulaktigare färgton. Det är iallafall min iakttagelse...
Aquarelle eller Aquastar -jag tycker de verkar likvärdiga? Men själv har jag kört aquastar i många år, är det någon skillnad att tala om dem emellen -ni som sett skillnaden i karet/karen hemma?
Jag tycker aquastaren framhäver mkt av blått o även rött till viss del. Har man bara den tycker jag ljust blir kallt o trist men det beror väl på vad man har i karet som reflekterar ljuset med.
Aquarellen däremot spelar i en högre division tycker jag då alla färger kommer med och inte lika kyligt ljus
Måste säga att jag är mkt nöjd med Aquarellen hittills och mitt beslut grundade sig på 2 saker.
1 herren på Herkules Zoo rekomenderade dem och sade att de var de bästa han stött på och nr2 priset 660:- för 4 rör känns helt klart överkommligt.
hade jag köpt här hemma så hade jag säkert fått ge det dubbla
Vill du ha ett rör sedan som ger ett starkt klart ljus och är mer åt det blå hållet så kan jag rekommendera Power Glo i kombination med Aquarelle. Enligt mig är denna kombo väldigt snygg...och givetvis har jag den själv. Använder 1st Power Glo samt 2 st Aquarelle till mitt 720...
Jag har hållt på en stund med mitt 720L akvarium...stått stilla för det mesta...men börjar nu så smått få upp farten igen och vill gärna se med er om ni har idéer.
Så...tala om vad ni gillar och vad ni inte gillar med det ni ser. Kom med tips!
Jag vill ha ett snyggt kar när det väl hoppar igång. Har även funderat på att
Kommentar