Lite tips och råd skulle jag behöva..!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • April 2002
    • 2277

    Lite tips och råd skulle jag behöva..!

    Har svårt med intresset för akvastiken håller på att tappa lusten nu varje vatten byte är en pina hehe .Har funderat på att sälja iväg allt men jag tror jag kommer ångra mig nämligen minst sakt kluven just nu hehe någon som har något tips eller råd ..ska man lägga ner en tid spara iaf grejorna och starta upp senare kanske eller byta inredning,fisk kanske hehe lite lurigt och svårt val tycker jag hehe..=)
    Micke Jarhl Med akvarium!
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    Du kommer ångra dig...rid ut nedgången eller byt helt inriktning på ditt kar. Ofta är det såhär runt den här perioden...med våren i antågande...man får andra saker som man värderar osv.

    Jag tror dock att du kommer ångra dig om du säljer av allt. Du behöver nog bara ny inspirationskälla och då kan ett byte av inriktning göra susen.

    Varför inte satsa på rovmalawis?

    Kommentar

    • HenrikV
      Användare
      • February 2007
      • 697

      #3
      Det måste vara för att du har en massa CA-ciklider, då skulle jag också ha tröttnat...

      Nä, allvarligt talat kanske du skulle ha bara en burk igång och kanske prova någon annan biotop.

      Kommentar

      • kaj.p
        Användare
        • April 2002
        • 2294

        #4
        Micke Häng med till stämman så får du garanterat fart på intresset igen.
        Diskussällskapet
        www.diskusforum.se

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • April 2002
          • 2277

          #5
          sant det du säger i det mesta utom Rovmalawi inte intressant hehe..kom därifrån innan CA tiden..blir nog att jag avvecklar en tid men behåller kar pumpar jag rubbet kan ju passa fint limma om karet nu tror det är ca 10 år nu.. vi får se vad det blir av det provar att försöka sälja av fiskarna då...
          Senast redigerad av Micke Jarhl; 28 February 2008, 22:29.
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • Micke Jarhl
            Användare
            • April 2002
            • 2277

            #6
            Ursprungligen postat av kaj.p
            Micke Häng med till stämman så får du garanterat fart på intresset igen.
            här ju inte hemma som vanligt när det går av stapeln krockar med semester
            Micke Jarhl Med akvarium!

            Kommentar

            • jarinen
              Användare
              • April 2003
              • 1888

              #7
              Ja, håller man på med CA och ändå tröttnar, då är det nog inte mycket som hjälper.

              Förstår att det är åkdonet/fartvidundret ute på parkeringen som fokus ligger på nu när våren vankas . Kanske en paus med en omlimning som du nämner är på sin plats men det får inte bli längre än till hösten sen måste du vara igång och berika forumet med bilder på stabila CA igen

              "you'll be back"

              Själv har jag snarare fördjupat mig i hobbyn och skaffat lokal på senare men det projektet går på kvartsfart då tiden är lite av bristvara för tillfället.

              Mvh Jari

              Kommentar

              • ozric
                Användare
                • March 2004
                • 3187

                #8
                Testa fisk med drag i!!
                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                c",)

                Kommentar

                • Micke Jarhl
                  Användare
                  • April 2002
                  • 2277

                  #9
                  Ursprungligen postat av jarinen
                  Ja, håller man på med CA och ändå tröttnar, då är det nog inte mycket som hjälper.

                  Förstår att det är åkdonet/fartvidundret ute på parkeringen som fokus ligger på nu när våren vankas . Kanske en paus med en omlimning som du nämner är på sin plats men det får inte bli längre än till hösten sen måste du vara igång och berika forumet med bilder på stabila CA igen

                  "you'll be back"

                  Själv har jag snarare fördjupat mig i hobbyn och skaffat lokal på senare men det projektet går på kvartsfart då tiden är lite av bristvara för tillfället.

                  Mvh Jari
                  Tror inte att hobbybilen är orsaken faktiskt hehe två helt skilda saker krockar liksom inte direkt ..jag ska fundera lite nu i helgen och kanske några dagar till så får vi se..ett stort problem för mig är att lämna ifrån mig dom fiskarna jag har kvar sålde ju 2 stora par nu i julas och dom som jag har kvar är ju mina riktiga favoriter så grymt fina om jag får säga det själv...
                  Micke Jarhl Med akvarium!

                  Kommentar

                  • Micke Jarhl
                    Användare
                    • April 2002
                    • 2277

                    #10
                    Ursprungligen postat av ozric
                    Testa fisk med drag i!!
                    nu blev jag nyfiken förklara lite mera!? För drag har jag här hemma kan jag säga ibland rinner vattnet på kortsidorna av karet(utsidan) när det hettar till =)
                    Micke Jarhl Med akvarium!

                    Kommentar

                    • jarinen
                      Användare
                      • April 2003
                      • 1888

                      #11
                      Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                      Tror inte att hobbybilen är orsaken faktiskt hehe två helt skilda saker krockar liksom inte direkt ..jag ska fundera lite nu i helgen och kanske några dagar till så får vi se..ett stort problem för mig är att lämna ifrån mig dom fiskarna jag har kvar sålde ju 2 stora par nu i julas och dom som jag har kvar är ju mina riktiga favoriter så grymt fina om jag får säga det själv...
                      Vad är det du har kvar nu? En grej som kan få upp ångan igen är att skaffa sig nåt helt nytt (inte byta ut). Kan vara allt ifrån att hålla nån fisk man aldrig ens funderat på tidigare till att skapa nån svartvattenbiotop eller you name it.

                      Själv så är jag lite nytänd nu exempelvis när jag kommer att ha möjlighet att leka av lite fisk i och med lokalen och kommer ägna mig åt att hålla en del fisk jag inte ens funderat på tidigare, svärdbärare, tetror, malar mest för eventuell odling i mindre skala. CA finns där och är det primära naturligtvis men att bredda horisonten lite vid sidan av så att säga.

                      Kankse du skulle utöka med en del såna mindre projekt som inte kräver så stora kar om du har plats o möjlighet?

                      Mvh Jari

                      Kommentar

                      • Lutt
                        Användare
                        • October 2005
                        • 1919

                        #12
                        Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                        nu blev jag nyfiken förklara lite mera!? För drag har jag här hemma kan jag säga ibland rinner vattnet på kortsidorna av karet(utsidan) när det hettar till =)
                        Han menar nog de nervösa firrarna som i folkmun kallas för troffar

                        Jag har också upp och nergångar men blir det riktigt jobbigt så är nog ett uppehåll det bästa för jag tror att man faller tillbaka tillslut efter nån månad/år

                        Kommentar

                        • Micke Jarhl
                          Användare
                          • April 2002
                          • 2277

                          #13
                          2+1 petenia splendida där hanarna börjar närma sig 40cm strecket över 35 iaf ett par veja regani som nu äntligen har hittat varandra runt 18-24cm sen har jag ett par Parachromis loisellie knappt 20cm hanen iaf honan är mindre sen har jag fått hem en C.Umbrifera hane + en stor alligator gädda +några L-malar ,inte så mycket fisk egentligen kanske läge att aveckla en tid fixa lite med inredning limning mm tid att fundera lite
                          Senast redigerad av Micke Jarhl; 28 February 2008, 23:55.
                          Micke Jarhl Med akvarium!

                          Kommentar

                          • Micke Jarhl
                            Användare
                            • April 2002
                            • 2277

                            #14
                            Ursprungligen postat av Lutt
                            Han menar nog de nervösa firrarna som i folkmun kallas för troffar

                            Jag har också upp och nergångar men blir det riktigt jobbigt så är nog ett uppehåll det bästa för jag tror att man faller tillbaka tillslut efter nån månad/år
                            ok..då förstår jag bättre hehe
                            Micke Jarhl Med akvarium!

                            Kommentar

                            Arbetssätt...