If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det ser ut som dom hållarna jag har till min hembyggda ramp. (Fast då hette dom Glomat och inte bara Glo, har jag för mig.) Dom har funkat bra för min del, inga problem alls. Hur mycket ström dom drar har jag dock ingen aning om.
Nån som har koll på om de går att byta ut Ballasterna i ens gamla t8 ramper till elektroniska? och vad handlar de om för peng?
//Ingemar
Det går, jag har gjort det. Men om man får göra det utan behörighet, vete tusan!
Kanske nån med el behörighet här kan svara på detta.
(jag tror att jag har behörighet)
peng se ovanstående inlägg
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
Ok låter ju bra de. Tack för infon. Kan kan man ju men frågan är om man får? Själva kopplingen är inte direkt avancerad
Eftersom det inte är en fast installtion (stickkontakt) så räcker nödig kännedom... med det menas att om man vet vad man håller på med så får man koppla. (Ett problem är väl att om man gör fel hade man inte nödig kännedom...)
Man får göra det själv!
Se bara till att gör det ordentligt och inte slarva eftersom el är farligt och just lysrör arbetar med högspänning! Är man osäker på att man gjort rätt så försök hitta någon i bekantskapskretsen som är elkunnig eller känner någon elkunnig.
Kommentar