cichlasoma grammodes
Kollaps
X
-
-
nja just nu så går dom ju allihopa i 540 akvarium så... vill ju helst egentligen nog ha lite mera sällskaps akvarium, och jag köpte grammodes utan att helt riktigt veta vad de är för något. så av fiskarna jag har så står tyvärr detta paret längst ner nu på listan av att behålla... tyvärr... och skulle jag lämna in dom så hamnar dom nog hos Torslanda zoo där jag köpte dom...
nu av vad jag kan gissa så är även jack dempsyn på G att leka lika så nica paret.hur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
nja just nu så går dom ju allihopa i 540 akvarium så... vill ju helst egentligen nog ha lite mera sällskaps akvarium, och jag köpte grammodes utan att helt riktigt veta vad de är för något. så av fiskarna jag har så står tyvärr detta paret längst ner nu på listan av att behålla... tyvärr... och skulle jag lämna in dom så hamnar dom nog hos Torslanda zoo där jag köpte dom...
nu av vad jag kan gissa så är även jack dempsyn på G att leka lika så nica paret.
Om/när du skall göra dig av med dem så hör dej först för här på forumet, jag tror nog att det kommer vara någon här som nappar.
Fungerande grammodespar är inte så vanligt förekommande, så det är raritetsvarning på dem.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Att döma av bilden så är det än så länge inga större problem. Det finns ju fisk som kan stå emot dem.
Om/när du skall göra dig av med dem så hör dej först för här på forumet, jag tror nog att det kommer vara någon här som nappar.
Fungerande grammodespar är inte så vanligt förekommande, så det är raritetsvarning på dem.hur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
har lämnat in mitt grammodespar på herkules zoo i göteborg om nån är intresserad av att åka å titta å kanske köpa, kände mig tvungen nu efter dom dödat 2 salvini å jag har planer på och göra om min 310:a så fick dom åka med. Kändes lite sorgset men kände inte att jag vill ha bara det paret i ett akvarium, även om det va ett väldigt fint par.hur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
har lämnat in mitt grammodespar på herkules zoo i göteborg om nån är intresserad av att åka å titta å kanske köpa, kände mig tvungen nu efter dom dödat 2 salvini å jag har planer på och göra om min 310:a så fick dom åka med. Kändes lite sorgset men kände inte att jag vill ha bara det paret i ett akvarium, även om det va ett väldigt fint par.Kommentar
-
Så har då min grammodeshane trillat av pinnen. Han återhämtade sig aldrig från den senaste leken. Men jag lyckades spara undan ett enda yngel från paret och det är en mycket lovande hane som nu är ca 10 cm och imorgon 6 månader gammal.Kommentar
-
Tråkigt att höra.
Lycka till med den nya hanen och håller tummarna för att han klarar av att få ihop det med sin mor.
...hmm, det blev ju väldigt mysko skrivet här, rena incestfallet...Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Tror jag ska införskaffa en hona från Beast. Han har ju ett gäng yngel som är ca 3 månader gamla, från sitt VF-par .Kommentar
-
Den största jag köpte av Jocke är en hona och igår släppte jag i henne i det stora karet. Passade på att mäta henne och hon är dryga 10 cm och redan nu väldigt vacker. Hanen blev dock inte imponerad, utan jagade henne. Fick uppgradera gömställena så att hon får en ärlig chans. Det var samma sak med mitt förra par. Det tog ett tag innan hanen accepterade honan. Efter det var hon som bestämde.Kommentar
-
Så har då äntligen mitt grammodespar lekt i "hanens" tegelrör (honan lade rom en gång tidigare under en rot, men då var inte hanen med på noterna, så den gången räknar jag inte). Men, nu ser man att han deltar i leken. Bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa.Kommentar
-
Så har då äntligen mitt grammodespar lekt i "hanens" tegelrör (honan lade rom en gång tidigare under en rot, men då var inte hanen med på noterna, så den gången räknar jag inte). Men, nu ser man att han deltar i leken. Bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa.
Du får dra upp några och sprida från din fina hane!CAKommentar
-
Tack! Ja, jag hade tänkt föda upp en kull. Arten är ju ganska ovanlig i handeln nu. Å andra sidan är den ju inte den mest populära cikliden heller, av förståeliga skäl. Men, snygga exemplar som får komma till sin rätt är ganska imponerande. De kräver tyvärr en del utrymme och är inte särsklit "sällskapliga" av sig till skillnad mot en del andra ciklider.Senast redigerad av Lundensis; 28 October 2011, 19:07.Kommentar
-
-
Tack! Ja, jag hade tänkt föda upp en kull. Arten är ju ganska ovanlig i handeln nu. Å andra sidan är den ju inte den mesta populära cikliden heller, av förståeliga skäl. Men, snygga exemplar som får komma till sin rätt är ganska imponerande. De kräver tyvärr en del utrymme och är inte särsklit "sällskapliga" av sig till skillnad mot en del andra ciklider.Kommentar
Kommentar