Hade ett par spillbitar av BTN slimeline och funderade om jag kunde använda dom till nått(ca 60x10cm).Funderar på att bygga en terass Jag ville få dom formbara så jag skrapade,skar bort den gråa porösa ytan(frigolitmassan på baksidan(sparar ca 1 cm nertill av frigolitmassan för att fixera dom på nått sätt).Vill minska bärkraften i den nya modulen.Sen kan man med en varmluftspistol forma modulen som man vill.Modulen blir skör men jag penslade på silikon på baksidan och stabiliteten kom tillbaks.Den andra biten testade jag att värma med varmluftpistolen ifrån framsidan(inte för varmt)och då släppte frigolitmassan på baksidan lättare.Får jobba vidare med projektet i helgen och se om jag får till det så som jag vill ha det.Fixeringen av modulen kan ställa till det då karet är vattenfyllt.
Tips!använda spillbitar av BTN slimline..
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Hade ett par spillbitar av BTN slimeline och funderade om jag kunde använda dom till nått(ca 60x10cm).Funderar på att bygga en terass Jag ville få dom formbara så jag skrapade,skar bort den gråa porösa ytan(frigolitmassan på baksidan(sparar ca 1 cm nertill av frigolitmassan för att fixera dom på nått sätt).Vill minska bärkraften i den nya modulen.Sen kan man med en varmluftspistol forma modulen som man vill.Modulen blir skör men jag penslade på silikon på baksidan och stabiliteten kom tillbaks.Den andra biten testade jag att värma med varmluftpistolen ifrån framsidan(inte för varmt)och då släppte frigolitmassan på baksidan lättare.Får jobba vidare med projektet i helgen och se om jag får till det så som jag vill ha det.Fixeringen av modulen kan ställa till det då karet är vattenfyllt.Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
-
-
dog tråden ut???
Satt o väntade på en spännande fortsättning här, men ,men...540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
Kommentar
-
Hade ett par spillbitar av BTN slimeline och funderade om jag kunde använda dom till nått(ca 60x10cm).Funderar på att bygga en terass Jag ville få dom formbara så jag skrapade,skar bort den gråa porösa ytan(frigolitmassan på baksidan(sparar ca 1 cm nertill av frigolitmassan för att fixera dom på nått sätt).Vill minska bärkraften i den nya modulen.Sen kan man med en varmluftspistol forma modulen som man vill.Modulen blir skör men jag penslade på silikon på baksidan och stabiliteten kom tillbaks.Den andra biten testade jag att värma med varmluftpistolen ifrån framsidan(inte för varmt)och då släppte frigolitmassan på baksidan lättare.Får jobba vidare med projektet i helgen och se om jag får till det så som jag vill ha det.Fixeringen av modulen kan ställa till det då karet är vattenfyllt.
Dock ville han gärna ge en liten varning. Värmer man upp bakgrunden med en värmepistol så utvecklas mycket farliga gaser.
Uppvärmningen måste därför ovillkorligen alltid ske utomhus, i extremt välventilerade lokaler (med kraftigt utsug intill) eller med skyddsutrustning.Kommentar
-
Väldigt kul och bra idé och jag nämnde det för han som står bakom BTN-bakgrunderna som höll med.
Dock ville han gärna ge en liten varning. Värmer man upp bakgrunden med en värmepistol så utvecklas mycket farliga gaser.
Uppvärmningen måste därför ovillkorligen alltid ske utomhus, i extremt välventilerade lokaler (med kraftigt utsug intill) eller med skyddsutrustning.Kommentar
-
Kommentar
-
Hej igen.Som jag befarade så fick jag problem att hålla modulerna på botten.Det slutade med att jag fick fästa stenar på insidan av modulerna och limma med stora klickar silikon,men det funkade.Nu e dom i karet"blekfisarna"och jag väntar på att algerna ska börja växa.Är i det stora hela nöjd med terasserna,bara man får lite alger på dom så dom smälter ihop med resten av inredningen.Har en liten filmsnutt på http://www.youtube.com/jyrgil- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
Väldigt kul och bra idé och jag nämnde det för han som står bakom BTN-bakgrunderna som höll med.
-
Kommentar
-
mer idéer!
Va tror ni om att med samma metod böja till en slimline för att passa som kåpa runt ett litet innerfilter/pump? Har ett 54liter yngel-Mbuna... har målat bakruta svart. Har en slimline spillbit som ja tänkte göra terass av.. men kanske kan man få undan den fula pumpen???540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
Va tror ni om att med samma metod böja till en slimline för att passa som kåpa runt ett litet innerfilter/pump? Har ett 54liter yngel-Mbuna... har målat bakruta svart. Har en slimline spillbit som ja tänkte göra terass av.. men kanske kan man få undan den fula pumpen???Kommentar
Kommentar