Medlemslista

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Göran Å
    Användare
    • December 2005
    • 1295

Medlemslista

Satt och kikade i medlemslistan då jag uppmärksammade hur pass många reg användare det finns vars sista reg besök är för väldigt många år sedan.

Gjorde en undersökning under bokstaven G=5sid där det finns 23 st (av totalt 136 st användare/medlemar) som har 1970-01-01 som sitt sista besök. De har dessutom 0 st inlägg.
    Totalt i hela medlemslistan borde det vara massor av liknande fall.

Borde det inte finnas en makuleringstid i medlemslistan om man är så ointresserad av medlemsskapet ?

Dessa personer kan ju därmed sitta och låsa upp vissa intressanta användarnamn för nytillkommna användare/medlemmar.

Dessutom blir medlemslistan onödigt lång och inaktuell.

Mvh Göran
    Senast redigerad av Göran Å; 16 February 2008, 20:31.
    http://www.skovdeaf.se/
    http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
    http://www.skovdefagelklubb.se/
  • endymion

Jag håller med

Kommentar

• joe
      Användare
      • June 2006
      • 1451

Det gör jag med - håller med alltså. Har letat några gånger i medlemslistan och skulle uppskatta om den var kortare - missförstå mig rätt...
      MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

Det låter som en bra idé! Att det står 1970 beror säkerligen på att de inte vart inloggade sedan vi bytte till vBulletin, och det var ju några år sedan.
        Tony Englund

Kommentar

• Hagge
          Användare
          • January 2003
          • 432

Har oxå reagerat över antalet inaktiva medlemmar! En rensning borde vara aktuell
          /Fredrik

Kommentar

• Peter_A_F
            Användare
            • January 2008
            • 809

Ursprungligen postat av Hagge
            Har oxå reagerat över antalet inaktiva medlemmar! En rensning borde vara aktuell
            Det är väl bara att skicka ut ett påminnelsemail om att vedebörande skall logga in sig inom fyra veckor, eller liknande, för att behålla sitt användarkonto. Det enda som kan hända är väl att några gamla medlemmar hittar tillbaka till forumet... övriga var ju uppenbarligen inte intresserade ändå.
            - 720 liter med Malawi.

Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

Lägg till ciklid.org på iGoogle!

Kommentar

• Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

Ursprungligen postat av Peter_A_F
              Det är väl bara att skicka ut ett påminnelsemail om att vedebörande skall logga in sig inom fyra veckor, eller liknande, för att behålla sitt användarkonto. Det enda som kan hända är väl att några gamla medlemmar hittar tillbaka till forumet... övriga var ju uppenbarligen inte intresserade ändå.
              Kanonbra idé.
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

Det finns en nackdel med detta - nämligen att all dessas inlägg i forumet kommer att få n/a som namn.

Det kan ju vara lite tråkigt, speciellt om det handlar om sådana som tidigare varit aktiva i forumet och man kanske vill söka efter inlägg från en av dessa. Den kunskap dessa då på sin tid tillförde (när de var aktiva ciklidister) blir ju på så sätt inget värda.
                Också lite tråkigt att söka i gamla trådar där en massa av inläggen kommer att vara skrivna av n/a.

Enda fördelen med att avregga dessa är som jag ser det att ett antal användarnamn blir lediga.
                Att det skulle bli lättare att det skulle bli så mycket lättare att söka i medlemslistan har jag lite svårt att förstå. Där använder man ju ändå sökmotorn för att leta reda på folk. Ingen letar väl på måfå ändå igenom hela medlemslistan oavsett om det nu är 2, 3, 4 eller 5 tusen medlemmar.

Kommentar

• Micke
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9579

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Det finns en nackdel med detta - nämligen att all dessas inlägg i forumet kommer att få n/a som namn.
                  Om jag tolkade detta rätt så handlade det om medlemmar som inte har gjort några inlägg.

Ursprungligen postat av Göran Å
                  Gjorde en undersökning under bokstaven G=5sid där det finns 23 st (av totalt 136 st användare/medlemar) som har 1970-01-01 som sitt sista besök. De har dessutom 0 st inlägg.
                  Totalt i hela medlemslistan borde det vara massor av liknande fall.
                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Kjell Fohrman
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4619

Ursprungligen postat av Micke
                    Om jag tolkade detta rätt så handlade det om medlemmar som inte har gjort några inlägg.
                    OK - då missförstod jag det lite.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                      Användare
                      • April 2002
                      • 5028

Iden är bra
                      skicka ett mail till alla som står senast aktiv 1970 och har 0 inlägg
                      då känns forumet uppdaterat
                      och efter ca en månad raderas dom
                      jag är Ateist
                      men Gud talade till mig
                      Gud är stor
                      jag frågade hur stor ? inget svar
                      han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

Arbetssätt...