Sorry! Med korrelation menar jag samband och för att förklara så gör jag ett eget exempel, men du förklarar egentligen samma sak. Jag har paletter till salu, jag vet att utgångspriset är 40 kr, jag packar då en hane och en hona i varje påse/burk, får jag 20 kr per fisk så är det väl ungefär samma pris som jag får hos djuraffären? Dvs. 1/3 till 1/4 del av deras försäljningspris. Jag kan också packa 10-20 yngel (beroende på art) i en påse, principen är den samma, dvs. att utgånspriset styr vad som hamnar i en påse.
Auktionerna verkar annars vara en bra tillställning för att träffa andra med samma hobby, men vi har ju även Internet.
Mike, om du och jag har samma uppfattning om gul ancistrus så hör av dig längre fram om du inte får ihop det. Jag kanske har någon som passar. Jag har iaf. ca 5 stycken där den största börjar bli sju cm och jag hoppas att de snart parar ihop sig. Jag kan också höra av mig om jag behöver göra mig av med någon pga för fullt akvarium
Auktionerna verkar annars vara en bra tillställning för att träffa andra med samma hobby, men vi har ju även Internet.
Mike, om du och jag har samma uppfattning om gul ancistrus så hör av dig längre fram om du inte får ihop det. Jag kanske har någon som passar. Jag har iaf. ca 5 stycken där den största börjar bli sju cm och jag hoppas att de snart parar ihop sig. Jag kan också höra av mig om jag behöver göra mig av med någon pga för fullt akvarium
Kommentar