Bollmora Akvarieklubbs Vårauktion 2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Koi-fantast
    Användare
    • November 2007
    • 555

    #31
    Ursprungligen postat av Robin
    Du menar grekiska?
    Jag förstod inte mycket av ditt inlägg. Kan du vidareutvecka eller använda ett enklare ordval?

    Om jag förstår det rätt så skulle säljaren enligt din princip hellre välja att sälja 10 påsar med 3 st i varje än 2 påsar med 15 i varje? Visst är det så. Alla vill få så mycket pengar som möjligt för sin fisk men tyvärr gör det att köparna får sitta i 6 timmar för att få lägga ett bud på 3 olika poster med 2 pansarmalar i varje påse för att kunna få ihop till den grupp malarna varit från början.
    Jag tycker inte att de är utbudet som behöver ändras utan upplägget. Skippa alla hårda ting och sätt fasta priser på detta istället. Auktioner enbart ut fiskar.
    Vem vill köpa 3 vallisneriaplantor för minimum 40kr på auktion när dessa går att få tag på till och med billigare i butik?
    Sorry! Med korrelation menar jag samband och för att förklara så gör jag ett eget exempel, men du förklarar egentligen samma sak. Jag har paletter till salu, jag vet att utgångspriset är 40 kr, jag packar då en hane och en hona i varje påse/burk, får jag 20 kr per fisk så är det väl ungefär samma pris som jag får hos djuraffären? Dvs. 1/3 till 1/4 del av deras försäljningspris. Jag kan också packa 10-20 yngel (beroende på art) i en påse, principen är den samma, dvs. att utgånspriset styr vad som hamnar i en påse.

    Auktionerna verkar annars vara en bra tillställning för att träffa andra med samma hobby, men vi har ju även Internet.

    Mike, om du och jag har samma uppfattning om gul ancistrus så hör av dig längre fram om du inte får ihop det. Jag kanske har någon som passar. Jag har iaf. ca 5 stycken där den största börjar bli sju cm och jag hoppas att de snart parar ihop sig. Jag kan också höra av mig om jag behöver göra mig av med någon pga för fullt akvarium
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1728683
    http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

    Kommentar

    • endymion

      #32
      Ursprungligen postat av Gabbi
      Neochromis sp. madonna (Nån som har info om dessa?) Ett par
      Neochromisar brukar vara rätt hårdföra. Annars skulle jag gissa på de är som victoriaciklider är mest. Får ni yngel är jag intresserad, misstänker att ni måste plocka bort honan direkt efter att de lekt eftersom det bara är ett par. De finns knappt att få tag längre .... jag har inte sett dem någonstans på länge iaf.

      Kommentar

      • sthlmmicke
        Användare
        • November 2006
        • 15

        #33
        visst var det lite av Malawi? lr kom jag sent..jag var där kl 15 ungefär..kasnske var slut redan då?..

        hur var de på dagen med saltvatten? och Malawi var de mycket utbud?

        Kommentar

        • Gabbi
          Användare
          • April 2002
          • 897

          #34
          Saltvatten var bara en enda post.
          www.akvarielagret.se/akvarieboken

          Kommentar

          • sthlmmicke
            Användare
            • November 2006
            • 15

            #35
            Ursprungligen postat av Gabbi
            Saltvatten var bara en enda post.

            Och det som såldes var? Hur var det med Malawi ciklider..nån som var där på morgonen?..fanns de fina bitar ?

            Kommentar

            • Cattla
              Användare
              • August 2007
              • 33

              #36
              Jag missade allt pga sjukt barn

              Kommentar

              • Larry Stockholm
                Användare
                • November 2004
                • 343

                #37
                Bollmoras vårauktion

                Det fanns två bord med diverse ciklider från Victoria, Malawi och Tangayika. C:a 100 poster. Det roligaste var att när dessa kom fram, så ökade intensiteten i lokalen. Kul att intresset för ciklider verkar ha ökat.
                Själv köpte jag en skummare till saltvattensakvariet. Det var även en saltvattenspost till som bjöds ut, som Gabbi tidigare nämnt, en levandesten med anemon och något mer i. Det skulle vara spännande och se om det dyker upp mer salt på andra auktioner. Kul att salt börjar dyka upp,men än så länge har man inte direkt överfullt i akvariet. Det var i alla fall budgivning från några på saltvattensprylar i lokalen. Fyra eller fem, tror jag.
                Men det roligaste var nog att möta folk med "fisk i hela huvudet" .
                Det var ganska mkt folk på plats. Och många (de flesta) gjorde riktiga fynd. Det såldes nog för ca 60 000 kronor akvarieprylar och en kastrull.

                Larry
                Lasse Omfors

                Akvaristiken går i vågor

                Kommentar

                • Gäst

                  #38
                  Ja nog fanns det godbitar på malawi. å fanns mycket roliga prylar å fisk. Växter vimlade de av tyckte jag iaf.Trevlig å bra auktion som vanligt å mycket roligt folk å så man har ju inte tid att kolla på allt lär ju hinna prata fisk å juu

                  En sak saknar jag i nya lokalen å det är ju fiket!! utroparna har ju mikrofon så man hör ju inte när pratar "asg"

                  Kommentar

                  Arbetssätt...