Aulonocaratråden 2008
Kollaps
X
-
-
Jag har råkat ut för samma sak med samma fisk själv. Handlaren sålde den som
c. Chrysonotus men efter jämförande och diskussioner med vänner visade det sig vara en Azureus. Bild: http://hem.bredband.net/annikaxjohansson/Azureus.JPG
Just denna butiksinnehavaren hade inte helt klart för sig att det var det något missvisande handelsnamnet han använde.Kommentar
-
Snygg firre! Ser precis ut som min.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag tror det e en hybrid!"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Jo jag är till 99,9 % säker på att det är en azureus, jag har försökt att skriva det i början av tråden, men jag brukar ju för det mesta uppfattas fel i skriften här på forumet. och så är det säkert andra som har andra uppfattningar, och det ska dom självklart få ha.JanneKommentar
-
Jo jag är till 99,9 % säker på att det är en azureus, jag har försökt att skriva det i början av tråden, men jag brukar ju för det mesta uppfattas fel i skriften här på forumet. och så är det säkert andra som har andra uppfattningar, och det ska dom självklart få ha.Janne
MvhKommentar
-
Ja det var absolut inte menat till dig cutekid, jag tycker alltid vi kan ha en seriös och saklig debatt, men det finns andra, inga nämnda och inga glömdaJanneKommentar
-
Tycker ni haften föredömlig diskussion. Det är en sådan som sporrar en att vara inne på forumet till skillnad från många andra diskussioner.//RobertKommentar
-
Simontorp (som Lasse tidigare jobbat för) sålde i flera år azureus som chrysonotus. Jag vet inte om de fortfarande gör det, men det är hursomhelst inte orimligt att det någon där nere i krokarna som länge odlat denna fisk under felaktigt namn. Jag köpte ett gäng av dessa för ca 5 år sedan och tyckte nog att de såg lite luriga ut, men när de började leka så blev jag mer säker på att det faktiskt var azureus.Och så är det.
/JKommentar
Kommentar