Jag har ett par Lelupi och Regani som fått utstående röda gälar, vad är det för skit? Parasiter? Vilken medicin använder jag?
Röda gälar
Kollaps
X
-
Röda gälar
Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Taggar: Ingen -
-
-
Kommentar
-
kan ju blivit en förgiftningsskada som är oåterkallelig, parasiterna brukar väl inte gilla hårt vatten eller har jag fel? annars är det som Albin
säger sterazin, höjd temp och saltMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
kan tänka mig att de har meckat ganska mycket med vattnet därnere i vinter eftersom de har grymma problem, men jag vet inte om hn har egen brunn eller kommunalt, men ivilket fall är det mycket nitritMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Vi har kommunalt vatten, men vårt är ok. Det är Grönhögen, längre söderut på Öland som har problem. Fiskarna verkar inte dö utav det utan äter och är kaxiga som vanligt. Jag ska nog salta på lite mer vid vattenbytena.Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Hittade den här tråden och fortsätter på den. Har ett problem med svullna gälar (på fisken inte på mig =) )
Fiskarna flämtar en hel del och har svullna röda gälar. Akvariet är ett 200 l med ytterfilter. Fisken är allt från neontetra till diskus. De äter bra och verkar hyfsat pigga. Vattnet är från egen brunn men vet ej vattenvärdena. Vattenbyte görs regelbundet 1 gång/vecka.
Nån som har nån idé om detta?http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
Inget akvarium för tillfället...Kommentar
Kommentar