Jag tänkte köpa 5 Neolamprologus brichardi Malasa och 5 Pseudotropheus demasoni att ha i mitt 150 L kar, är det för många fiskar?
Hur många fiskar skall jag ha?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Gott om grottor så får väll det plats. Men de är från olika sjöar. Jag hade inte blandat men smaken är som baken Dock är båda fina fiskar. -
Ok dom går i samma kar nu annars hade jag inte blandat. =) Hur många skulle jag kunna ha som max? Är väldigt dålig på hur många fiskar man kan ha i ett 150 L kar. just nu har jag en svärdbärarhona och en guppyhona i karet haha.Kommentar
-
Jag tycker att det låter som en vettig sammansättning. Skulle gissa att du helst borde ha mer demasoni pga av gruppdynamiken. Prinsessor får du fler av automatiskt.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
De är inte så knepiga men sedan spelar det inte så stor roll hur många man startar med så länge man har båda könen. Om akvariet inte är enormt så får man en trio, resten får tas bort eller dödas. Sedan byggs det upp en kolloni som ofta måste hållas efter.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ok Så jag märker efter ett tag vilka som går ihop å tar då altså bort de övriga psinsessorna och kanske sätter dom i ett annat kar och hoppas på att det är olika kön? =)Kommentar
-
Jag undrar även om det blir för ljust att ha vitt grus till dom.
Nu kommer frågor lite titt som tätt, kommer på nya frågor hela tiden.Kommentar
Kommentar