Hur ser aluprofilerna ut i genomskärning???
akvariumställning i aluminium...
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Det finns massor av olika profiler
och desto kraftigare profil samt hur många ben ställningen har betyder nog ett antal hål i stativet nästan ingentingjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
Att profilerna är 25x25 på utsidan är det enda som är likadant
sedan får man ta hänsyn
1. knutarna
2. godstjocklek 1-2.2mm
3. om det finns räfflor
4. rundade hörn innuti
5. förstärkningskant på utsidan
men hur stor diameter ska hålen ha om dom är mindre än 8mm spelar konstruktionen inte så stor rolljag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Jamen herregud slarvid, du kan borra ett hål på ca 2mm för att fästa något.
Men du kan ju självklart inte borra ett hål på 15 mm utan att påverkar hållfastigheten. tänk logiskt.
Det verkar som du har tummen mitt i näven, och då kanske man ska fundera på att köpa det färdigt, för att jag har läst trådarna förut, när du väl kommer till kritan , så blir du osäker.
Ja det är min uppfattning.
Och du kommer säkert att skriva att om jag inte frågar, så får jag inga svar. Ja vad säger man, man kan berätta för dig, men man kan inte göra jobbet för dig.JanneKommentar
-
Att profilerna är 25x25 på utsidan är det enda som är likadant
sedan får man ta hänsyn
1. knutarna
2. godstjocklek 1-2.2mm
3. om det finns räfflor
4. rundade hörn innuti
5. förstärkningskant på utsidan
men hur stor diameter ska hålen ha om dom är mindre än 8mm spelar konstruktionen inte så stor roll540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
Men du kan ju självklart inte borra ett hål på 15 mm utan att påverkar hållfastigheten. tänk logiskt.
Det verkar som du har tummen mitt i näven, och då kanske man ska fundera på att köpa det färdigt, för att jag har läst trådarna förut, när du väl kommer till kritan , så blir du osäker.
Och du kommer säkert att skriva att om jag inte frågar, så får jag inga svar. Ja vad säger man, man kan berätta för dig, men man kan inte göra jobbet för dig.Janne540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
Kommentar
-
slarvid
hahahahaha, fan vad skönt jag är inte ensam, jag har samma frågor, det som verkar själv klart för vissa är totalt ofattbart av andra, håll igång slarvidKommentar
-
Och du kommer säkert att skriva att om jag inte frågar, så får jag inga svar. Ja vad säger man, man kan berätta för dig, men man kan inte göra jobbet för dig.Janne
Antar att du inte har mycket innanför pannbenet.. Lät det trevligt?Kommentar
-
Tråden är från 2008 inte mycket att bråka om nu.. Dessutom är inte MalawiJanne kvar på forumet längre.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar