Inreda med Btn moduler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • christer antonsson
    Användare
    • September 2002
    • 183

    Inreda med Btn moduler

    Jag skulle vilja ha lite tips och råd när det gäller att inreda ett 960 liters kar med moduler. Har 10 moduler till mitt förfogande men vet inte hur man ska få till det på bästa sätt. Vill ogärna börja såga i delarna då det kanske resulterar i något alldeles galet. Är det möjligtvis någon som är "proffs" på detta ? Och som skulle kunna komma med goda råd eller rent av komma och hjälpa till .
    Försökt att hitta bra bilder och beskrivningar på nätet men det är inte helt lätt.
    Sen kan man ju bli lätt galen på BTN som inte kan spegelvända sina modeller alla är ju åt samma håll och det gör att det blir en aning svår modellerat.
    Christer Antonsson

    1800 liter Troffar:
    Ikola
    Pemba
    Duboisi- Mazwa
    Red Rainbow- Kapere
  • christer antonsson
    Användare
    • September 2002
    • 183

    #2
    komplettering....

    kanske ska komplettera med vad det är för moduler det rör sig om.
    1st. E
    1st. G
    1st. U
    1st. C (filtermodul)
    1st. L
    2st. B
    3st. H
    Christer Antonsson

    1800 liter Troffar:
    Ikola
    Pemba
    Duboisi- Mazwa
    Red Rainbow- Kapere

    Kommentar

    • Cichlidaholic
      Användare
      • June 2005
      • 1103

      #3
      Ursprungligen postat av christer antonsson
      Jag skulle vilja ha lite tips och råd när det gäller att inreda ett 960 liters kar med moduler. Har 10 moduler till mitt förfogande men vet inte hur man ska få till det på bästa sätt. Vill ogärna börja såga i delarna då det kanske resulterar i något alldeles galet. Är det möjligtvis någon som är "proffs" på detta ? Och som skulle kunna komma med goda råd eller rent av komma och hjälpa till .
      Försökt att hitta bra bilder och beskrivningar på nätet men det är inte helt lätt.
      Sen kan man ju bli lätt galen på BTN som inte kan spegelvända sina modeller alla är ju åt samma håll och det gör att det blir en aning svår modellerat.

      Här har du en tråd du kan kika på om du inte läst den förr http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=50974
      4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

      Min Hemsida
      Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

      På min Zoon
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • December 2004
        • 4744

        #4
        Har bara ett råd.

        Klipp ut ett pappark med exakt dom mått som din bakruta har.
        Lägg arket på golvet eller på en matta med heltavvikande färg(detta för att rektangeln ska framträda så mycket som möjligt).
        Nu är det mycket lättare att bygga ditt pussel, o flytta runt bitarna efter tycke o smak.

        Rita in konturerna på arket. tejpa fast arket på bakrutan med linjerna i karet så funker dessutom arket som en karta för dig när du väl ska limma dit modulerna.
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        • jimpa
          Användare
          • October 2007
          • 101

          #5
          Använd svart silikon! Själv använde jag "genoimskinlig" svindyr som ja strödde sand över. Kände mig nöjd till sanden ramlade bort och silikonen vitnade.

          Kommentar

          • Olorin
            Användare
            • May 2005
            • 1554

            #6
            Ursprungligen postat av jimpa
            Använd svart silikon! Själv använde jag "genoimskinlig" svindyr som ja strödde sand över. Kände mig nöjd till sanden ramlade bort och silikonen vitnade.
            Jag kör med den metoden och gillar den bäst, men det förutsätter att man blandar ner sanden lite i silikonen och inte bara pudrar på den. Pudringsmetoden avrådes från.
            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

            Kommentar

            • jimpa
              Användare
              • October 2007
              • 101

              #7
              Ursprungligen postat av Olorin
              Jag kör med den metoden och gillar den bäst, men det förutsätter att man blandar ner sanden lite i silikonen och inte bara pudrar på den. Pudringsmetoden avrådes från.
              Ja, det skulle man tänkt på... Tryckte bara dit sanden och det blev ju som det blev.

              Kommentar

              Arbetssätt...