Hej
Min äckelvolvo har slutat funka. Det är en högerstyrd 440 med "single point injection engine" och jag har bara månaden ut att bestämma mig om jag ska skrota eller sätta svenska skyltar på den.
Testkörde nyss och fick förstås motortopp och problem att strta. En vänlig förbipasserande pillade lite vid förgasaren och tryckte någonstans och då gick plötsligt motorn lugnt och fint. Han sa att det var fel på blandningen. Jag lyckades ta mig hem genom att slira på kopplingen i korsningarna och ligga på för låg växel.
På min Saab 900 så hade jag likartat problem och skruvade bara någonstans för att ställa in en högre tomgångskörning.
Tja, några tips så skicka gärna ett PM.
Edit: Det är förstås inte "förbjudet" att svara men jag vet inte hur intressant svar är för andra än mig.
Min äckelvolvo har slutat funka. Det är en högerstyrd 440 med "single point injection engine" och jag har bara månaden ut att bestämma mig om jag ska skrota eller sätta svenska skyltar på den.
Testkörde nyss och fick förstås motortopp och problem att strta. En vänlig förbipasserande pillade lite vid förgasaren och tryckte någonstans och då gick plötsligt motorn lugnt och fint. Han sa att det var fel på blandningen. Jag lyckades ta mig hem genom att slira på kopplingen i korsningarna och ligga på för låg växel.
På min Saab 900 så hade jag likartat problem och skruvade bara någonstans för att ställa in en högre tomgångskörning.
Tja, några tips så skicka gärna ett PM.
Edit: Det är förstås inte "förbjudet" att svara men jag vet inte hur intressant svar är för andra än mig.
Kommentar