Medlemskort 2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • February 2004
    • 1127

    Medlemskort 2008

    Varför skall det dröja så länge med att skicka ut nya medlemskort. Det är ju trots allt många butiker som ger rabatt och då visa upp förra årets medlemskort är väl inte så bra. Borde man inte kunna skicka ut korten i takt med att medlemsavgifterna strömmar in.
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
  • Robin
    Användare
    • January 2003
    • 4526

    #2
    Eftersom medlemskorten alltid har kommit med årets första CB så tycker inte jag att det ska vara några problem. Som rabattbutik hos NCS har dom koll på när tidningarna kommer ut eftersom de antagligen läser dem själva. 2007års medlemskort gäller tills 2008 kommer ut.
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • drd
      Användare
      • December 2004
      • 1112

      #3
      För min egen del så spelar inte medlemskortets utskick nån större roll då jag förstår att det är av pengasparskäl som man skickar det tillsammans med CB1 och det tycker jag är himla smart av föreningen
      // drd

      Nu med ännu fler malar.......L046 igen

      Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
      Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

      Kommentar

      • Johnny_1
        Användare
        • October 2003
        • 313

        #4
        Har man en gång visat sitt medlemskap i NCS så känner butikerna igen en.
        Det är inte ofta jag visar mitt medlemskort och som Robin skriver så är butikerna vana att kortet kommer en bit in på året.
        www.malmoakvarieforening.se

        Kommentar

        • Matz Karlsén
          Användare
          • February 2004
          • 1127

          #5
          Problemet är väl när en ny medlem kommer till som då inte har ett medlemskort från 2007. Och kanske exempelvis vill köpa ett kar i Januari och vänder sig till en butik som ger rabatt och kan då inte visa något som styrker medlemskap. Hur löser man det?
          To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • March 2004
            • 3187

            #6
            Har man ett kort från förra året och butiksägaren börjar krångla säger man att han e dum och går där ifrån!
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            • MalawiMannen
              Användare
              • March 2005
              • 207

              #7
              Jo men som matz säger är man ny medlem så är det kanske lite av ett problem
              Men kam borde kanske kunna skriva ut sin inbetalning som visar att man har betalt?
              Det borde väl funka eller?
              www.very-important.se
              Aquarizt Zentrum

              Nu ombyggd o fin
              Kika in vet jag

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

                #8
                Ursprungligen postat av Robin
                Eftersom medlemskorten alltid har kommit med årets första CB så tycker inte jag att det ska vara några problem.
                Så har det definitivt inte alltid varit - däremot har det varit så under de senaste åren.
                Men som sagt - det spelar väl ingen större roll för gamla medlemmar, däremot kanske lite problematiskt för nya.

                Förresten har det väl inte ens varit så de senaste åren och väl sannolikt inte heller i år. Medlemskorten skickas ut separat - sedan att de skickas unde de allra sensaste åren har skickats ut ungefär samtidigt med CB 1 är en annan sak. Så har jag för mig att det är i alla fall
                Senast redigerad av Kjell Fohrman; 11 February 2008, 16:31.

                Kommentar

                • Johnny_1
                  Användare
                  • October 2003
                  • 313

                  #9
                  Har man inget kvitto på sin inbetalning och butiksinnehavaren tvivlar ,,ja,,släng då iväg ett mail till medlemsansvarig så är jag övertygad om att det löser sig för DE som är nya medlemmar.
                  www.malmoakvarieforening.se

                  Kommentar

                  • Micke
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9579

                    #10
                    Ciklidbladet trycks i Tjeckien och medlemskorten i Sverige. Så de har inte kunnat skickas tillsammans tidigare, hur det är i år vet jag inte. Förra året delades medlemskorten ut på Ciklidstämman till dem som var där.
                    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4619

                      #11
                      Ursprungligen postat av Micke
                      Ciklidbladet trycks i Tjeckien och medlemskorten i Sverige. Så de har inte kunnat skickas tillsammans tidigare, hur det är i år vet jag inte.
                      Så är det inte heller i år - det skulle inte heller funka rent praktiskt

                      Kommentar

                      • MatCan
                        Användare
                        • September 2007
                        • 210

                        #12
                        När planeras medlemskorten skickas ut?
                        Vill ju veta när man ska börja bli orolig för att man blivit utslängd ur föreningen

                        Kommentar

                        Arbetssätt...