If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Är det genomtänkt? Det finns uppenbara nackdelar med det också, är det små eller stora kar? Med små är det väl en sak, då köper jag det (kanske)
Det är små kar, 63 och 75 liters.
Ska köra med uv-filter och rejäl filteranläggning.. Det blir samma princip som de har i akvariebutiker, och där funkar det ju..
Javisst funkar det, och det kan vara en fördel att ha ett mastodontfilter till dem alla, lämpligt ur underhållsperspektiv, nackdelen är om/när det blir problem -så blir det problem för/i alla karen. Dessutom kan du inte ha olika typ av vatten i de olika karen så du blir mer låst
Jo det är ju klart att vid t.ex sjukdom så drabbas alla akvarier i systemet..
Men jag ska bara ha malawis, så vattenvärdena ska vara lika. Ska använda dom till tuggande honor samt yngelkar.
Men jag efterlyste nån som vet var man kan få tag på bilder och ritningar på ett sådant system. Visst, man kan ju laborera själv, men det känns tryggare om man får tag på ett system som funkat för andra.
vet inte hur akvarister brukar bygga, men en ide är ju att göra hål i botten och sätta in en sil... som man kör i fiskodlingsanläggningar. Grymt enkelt att tömma ett kar i sådant system, bara öppna och släppa ut vattnet till uppsamlingen/sumpen. Något att fundera på iaf...
/Per
Ja, det hade funkat fint om akvarierna stått bredvid varandra.
Men jag ska ha dom ovanpå varandra.
Så som du menar blir det nog också framöver, ska börja lite smått med att kläcka fram öring av de lokala stammarna häromkring. Det blir konstgjord andning tills dess att biotopvården är klar.
/Tony
Kommentar