Antar att detta redan kommit upp, men hur tar man sig från stationen till Hotell Ibis?
Ciklidstämman 2008
Kollaps
X
-
-
Upptäck kollektivtrafiken i Skåne. Res hållbart och med lätthet runt i Skåne med våra tåg, bussar, spårvagnar och serviceresefordon. Tillsammans ger vi Skåne skjuts!
Du kan även ta en taxi, kostar 59 kronor (fast pris) men kolla så du inte tar fel bolag, själv kan jag rekommendera 3*97. Men kolla så det är fast pris.Kommentar
-
// drd
Nu med ännu fler malar.......L046 igen
Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500Kommentar
-
Kommentar
-
Ska strax bege mig mot hotellet och kollade nyss vilken buss jag skulle ta. Busslinje 3 är det som gäller från Centralstationen och det kvittar vilken 3:a du väljer. Låter kanske lite konstigt, men beroende på var vid stationen du hoppar på bussen åker du antingen västerut eller österut ( högervarv eller vänstervarv ), bägge kör förbi Stadiongatan 21 där hotellet ligger.Kommentar
-
Ska strax bege mig mot hotellet och kollade nyss vilken buss jag skulle ta. Busslinje 3 är det som gäller från Centralstationen och det kvittar vilken 3:a du väljer. Låter kanske lite konstigt, men beroende på var vid stationen du hoppar på bussen åker du antingen västerut eller österut ( högervarv eller vänstervarv ), bägge kör förbi Stadiongatan 21 där hotellet ligger."Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
Om jag checkar in före dig ? Jag är där om tjugo minuter ! Har suttit och drömt om kall öl i baren hela dan.Kommentar
-
Kommentar
-
Dyker tyvärr inte upp i år trots att det är så nära. Har för mycket att göra med nyinkommande fisk och en seg förkylning. Ha det så himla gött och hälsa alla.Kommentar
-
-
Efter en trevlig fredagskväll med mycket "ciklidistsamkväm" så har man nu vaknat upp på rummet (mitt eget dessutom). Snart är det frukost men först får jag nog gå igenom vinsterna från gårdagens lotterier en gång till...det blev allt en del...och det var ju skoj. Men gårdagens frågetävling var inte direkt lätt...blir nog inte många rätt där inte... nåja...11 öppnar registreringen, dags för en dushc och så...ner till frukosten.Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Det var en trevlig kväll igår, men det är "lite trångt i boet" idagKommentar
-
Så var alla föredrag överstökade för den här dagen.
Först ut var Uwe Werner med ett föredrag om fiskfångst och arter i Franska Guayana. Missade tyvärr detta föredrag då jag fick göra annat, men hörde av andra att det var bra, vilket oftast fångst- och reseskildringar brukar vara.
Sedan följde ett kanonföredrag om filtrering av Patrik Rosén aka. PatrickMalmo (här på formet). Han lärde oss lite grundläggande kemi och lanserade sitt JBF = Jäkligt Bra Filter. Mer om hans kunskaper i ämnet kommer framgent i Ciklidbladet, utlovade han på plats.
Sedan var det åter dags för Uwe, och nu om ciklider från Mexico. Tycker synd om er som håller på med CA som inte kunde vara där. Mycket fina bilder blev det, och en hel dl färgvarianter på de ni brukar visa oss i forumet.
Sist ut för dagen var Andreas Spreinart som inledde med en liten filmsnutt där hans pojkar ber om att få mata fiskarna hemma, vilket resulterar i att de handgripligen matar dem i akvariet, iförda vårdräkt och snorkel. Många skratt där. Sedan vidae han praktfulla bilder från Malawisjön och därefter från CichlidenTag i tyskland.
Sådär nu har ni fått en liten summering ni som inte är här. Själv skall jag och familjen ner till middagen nu.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Lite ny info om kvällen och morgonens händelser.
Under kvällen utsågs vinnare av Guldabborren 2007: Michael Persson
Under morgonen avhölls årsmötet och följande är styrelse från och med mötet:
Mikael Westerlund - ordförande (omval 2 år)
Annika Ylitalo - sekreterare (nyval 2 år)
Thomas Regnell - kassör (sittandes)
Stefan Larsén - ledamot (sittandes)
Magnus Mattiasson - ledamot (sittandes)
Ola Svensson - ledamot (nyval 2 år)
Alexander Yllipää - ledamot (fyllnadsval 1 år)
Revisorer
Mikael Lövebrant
Frode Blix
Valberedning
Christer Fredriksson
Michael Persson
Avgående styrelsemedlemmar:
Tony Englund
Joakim Draktoft
På årsmötet klubbades det också igenom införande av familjemedlemskap för en summa v 100 SEK/år. Så nu kan man teckna sådant också. Innebär alla fördelar som andra medlemmar har, förutom då att inget Ciklidblad erhålls.Senast redigerad av Joakim Draktoft; 06 April 2008, 21:44.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Grattis Micke! Väl förtjänad. Få ha bidragit så mycket under så lång tid!Kommentar
Kommentar