Ciklidstämman 2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaJ
    Användare
    • August 2003
    • 584

    Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
    Vi betalade förra veckan, måndags tror jag. Vi måste kolla upp det där imorrn Erik och jag. Är det fullt på fredagen? Vi bokade fredagen plus ett dubbelrum...

    Ja, kolla upp det imorgon är du snäll och återkom till mig direkt, jag åker på semester hela v.11 så då får ni inte tag i mig. Det är inte fullt på fredagen Alex och vi ordnar hämtning av er som utlovat.
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

    Kommentar

    • Koi-fantast
      Användare
      • November 2007
      • 555

      Det ser mörkt ut ekonomiskt för mig, så jag har svårt att se hur det ska gå.

      -Firrarna äter mig ur huset! Måste få mer pengar för säljbar fisk..
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1728683
      http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

      Kommentar

      • AnnikaY
        NCS Medlem
        • December 2002
        • 228

        Jag har också betalat in till stämman. Flyger från Arlanda på lördag morgon.
        Vi ses /Annika

        Kommentar

        • leffe
          Användare
          • April 2002
          • 46

          Ang. fredagens arrangemang

          Jag måste tyvärr höja varningsflagg för att fredagskvällens arrangemang redan nu kan vara fulltecknad. Om inte helt så är det åtminstone inte många lediga platser kvar. Så ni som alldeles nyligen betalt in eller tänker göra det kan inte vara helt säkra på en plats. Vi tar er i tur och ordning. Dock finns det lediga rum att tillgå för fredagsnatten.
          Tyvärr kommer jag inte själv åt att kontrollera registrerade inbetalningar så det är ingen idé att ni ställer de frågorna till mig.

          Kommentar

          • Alexander Ylipää
            Användare
            • October 2003
            • 3615

            Ursprungligen postat av leffe
            Jag måste tyvärr höja varningsflagg för att fredagskvällens arrangemang redan nu kan vara fulltecknad. Om inte helt så är det åtminstone inte många lediga platser kvar. Så ni som alldeles nyligen betalt in eller tänker göra det kan inte vara helt säkra på en plats. Vi tar er i tur och ordning. Dock finns det lediga rum att tillgå för fredagsnatten.
            Tyvärr kommer jag inte själv åt att kontrollera registrerade inbetalningar så det är ingen idé att ni ställer de frågorna till mig.
            Nu har vi under en månads tid snart försökt betala utan att pengarna kommit fram till er. Flyg, tåg och all transport är redan bokad och betald... kan man få någon bekräftelse att de kommit fram eller missar man nu fredagen pga. detta?
            Mvh Alex

            Kommentar

            • leffe
              Användare
              • April 2002
              • 46

              Som jag nämnde kan jag tyvärr inte själv komma åt bokningarna. Verkar ju konstigt att OlaJ inte kan hitta era inbetalningar. Och han har ju som du kanske läst helt appropå gett sig av på semester. Men jag kan lugna dig med att du är inräknad i fredags-skaran. Ni har ju dessutom blivit lovade "Limousin-service"!!!
              Senast redigerad av leffe; 11 March 2008, 21:45.

              Kommentar

              • daniel_i_malmö
                Användare
                • April 2002
                • 1338

                Ursprungligen postat av leffe
                Jag måste tyvärr höja varningsflagg för att fredagskvällens arrangemang redan nu kan vara fulltecknad. Om inte helt så är det åtminstone inte många lediga platser kvar. Så ni som alldeles nyligen betalt in eller tänker göra det kan inte vara helt säkra på en plats. Vi tar er i tur och ordning. Dock finns det lediga rum att tillgå för fredagsnatten.
                Tyvärr kommer jag inte själv åt att kontrollera registrerade inbetalningar så det är ingen idé att ni ställer de frågorna till mig.
                Men på något sätt måste man väl få en bekräftelse? Inte kul om man står där och inte blir insläppt på fredagskvällen...
                Tjugofem år med ciklider.
                http://www.malmoakvarieforening.se
                Centralamerika 2006
                Svart kaffe och drömmeri...

                Kommentar

                • leffe
                  Användare
                  • April 2002
                  • 46

                  Då skriver jag för tredje gången på kort tid:
                  "Tyvärr kommer jag inte själv åt att kontrollera registrerade inbetalningar".
                  Det blir upp till ansvarig när han återkommer att skicka bekräftelse till er i god tid. Det är ju naturligtvis ett olyckligt avbrott att vi för tillfället inte kan kontrollera, men jag råder inte själv över det, och jag tyckte det var bättre att slå larm nu än att behöva lämna återbud till fler än nödvändigt.
                  Men nu ska vi inte måla f-n på väggen, för tidigt, för det kan fortfarande finnas enstaka platser. Jag både hoppas och tror att redan gjorda inbetalningar inte ska behöva få återbud (inkl Daniel). Anledningen till mitt inlägg om varningsflagg är min personliga sammanräkning av "kända" deltagare. Däri ingår bl.a. 7-10 Ciklidvänner, helgens föredragshållare, NCS:s styrelsemedlemmar och de som i bl.a. denna forumstråd klart konfirmerat att dom betalt in. En sammanräkning av alla dessa ligger ganska nära maxantalet (närmare 50 pers). That´s it.
                  För övrigt torde det med all önskvärd tydlighet ha framgått att det av utrymmesskäl ÄR begränsat antal deltagare, vilket ju kanske kan beklagas. Vi såg dock detta som ett bättre alternativ än att boka in oss på ett helt annat ställe långt från hotellet.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4619

                    Det är ju av ett visst intresse för de som är lite långväga ifrån om det finns plats på fredagen eller inte. Det handlar ju då också om att boka hotellrum, resor etc.
                    Själv skickade jag ett mail igår och frågade om det fanns plats eller inte och har inte fått svar.
                    Så därför har jag en annan fråga - om jag bokar även för fredagen och det inte finns plats på evenemanget på kvällen - kan man då avboka hotellrummet för fredagsnatten eftersom jag i så fall istället åker ner på lördagen.

                    Kommentar

                    • olaJ
                      Användare
                      • August 2003
                      • 584

                      Ursprungligen postat av leffe
                      Då skriver jag för tredje gången på kort tid:
                      "Tyvärr kommer jag inte själv åt att kontrollera registrerade inbetalningar".
                      Det blir upp till ansvarig när han återkommer att skicka bekräftelse till er i god tid. Det är ju naturligtvis ett olyckligt avbrott att vi för tillfället inte kan kontrollera, men jag råder inte själv över det, och jag tyckte det var bättre att slå larm nu än att behöva lämna återbud till fler än nödvändigt.
                      Men nu ska vi inte måla f-n på väggen, för tidigt, för det kan fortfarande finnas enstaka platser. Jag både hoppas och tror att redan gjorda inbetalningar inte ska behöva få återbud (inkl Daniel). Anledningen till mitt inlägg om varningsflagg är min personliga sammanräkning av "kända" deltagare. Däri ingår bl.a. 7-10 Ciklidvänner, helgens föredragshållare, NCS:s styrelsemedlemmar och de som i bl.a. denna forumstråd klart konfirmerat att dom betalt in. En sammanräkning av alla dessa ligger ganska nära maxantalet (närmare 50 pers). That´s it.
                      För övrigt torde det med all önskvärd tydlighet ha framgått att det av utrymmesskäl ÄR begränsat antal deltagare, vilket ju kanske kan beklagas. Vi såg dock detta som ett bättre alternativ än att boka in oss på ett helt annat ställe långt från hotellet.
                      För att lugna alla oroliga som vill ha bekräftelser så lovar jag att starta en tråd som kommer att heta "bekräftade anmälningar till ciklidstämman 2008", detta kan dock tidigast ske den 18:e eftersom jag befinner mig på semester och inte har tillgång till plusgirot härifrån av förklarliga anledningar.

                      Mvh
                      Ola
                      "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                      Kommentar

                      • Ola Svensson
                        Användare
                        • April 2002
                        • 14633

                        Nu har jag betalt för det i trippel så om någon vill dela rum så skicka PM så att vi kan vidarebefodra önskemål (antar att det är så ni gärna vill ha det).
                        Med vänliga hälsningar

                        Ola

                        Kommentar

                        • leffe
                          Användare
                          • April 2002
                          • 46

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Det är ju av ett visst intresse för de som är lite långväga ifrån om det finns plats på fredagen eller inte. Det handlar ju då också om att boka hotellrum, resor etc.
                          Själv skickade jag ett mail igår och frågade om det fanns plats eller inte och har inte fått svar.
                          Så därför har jag en annan fråga - om jag bokar även för fredagen och det inte finns plats på evenemanget på kvällen - kan man då avboka hotellrummet för fredagsnatten eftersom jag i så fall istället åker ner på lördagen.
                          Vi är medvetna om att de flesta som brukar ligga över på fredagen kommer långväga ifrån och vi kommer så klart inte att försöka "lura hit" någon s.a.s. i onödan. Så givetvis kan man då avboka hotellrummet för fredagsnatten. Rummen är än så länge bara reserverade. Själva bokningen till hotellet - med namnlista - gör vi inte förrän efter den 20:e mars.
                          Och då vill det till att man har lämnat namnuppgifter på alla personer som det är inbetalt för. Många slarvar tydligen med det trots vår uppmaning att göra så. För det torde väl vara ett känt begrepp för den som nån gång legat på hotell att man måste skrivas in med hela sitt namn. Det duger alltså inte med ett förnamn eller alias!!!
                          (Detta sista stycke har ingenting med Kjell Fohrman att göra utan gäller generellt).

                          Kommentar

                          • daniel_i_malmö
                            Användare
                            • April 2002
                            • 1338

                            Ursprungligen postat av olaJ
                            För att lugna alla oroliga som vill ha bekräftelser så lovar jag att starta en tråd som kommer att heta "bekräftade anmälningar till ciklidstämman 2008", detta kan dock tidigast ske den 18:e eftersom jag befinner mig på semester och inte har tillgång till plusgirot härifrån av förklarliga anledningar.

                            Mvh
                            Ola
                            Ja det var bara det jag menade, bara man vet att och när det kommer en bekräftelse så är det ju lungt, bara att invänta den. Jag har full förståelse för att det är begränsat antal platser, att folk har semester och att inte vem som helst (inte för att leffe är vem som helst! ) kan kontrollera inbetalningarna. Och det var bra att leffe gick ut och varnade om att platserna riskerar ta slut.

                            Det ska bli kul med ciklidstämman!
                            Senast redigerad av daniel_i_malmö; 12 March 2008, 21:18.
                            Tjugofem år med ciklider.
                            http://www.malmoakvarieforening.se
                            Centralamerika 2006
                            Svart kaffe och drömmeri...

                            Kommentar

                            • leffe
                              Användare
                              • April 2002
                              • 46

                              Viktigt Meddelande

                              Fredagens arrangemang är nu fulltecknat. På ett sätt glädjande, men trist för den som ännu inte anmält sig. Vi kommer på ett eller annat sätt att meddela alla som betalt in och bekräfta er medverkan. Förhoppningsvis under Påskhelgen.
                              Till helgens övriga arrangemang kan vi dock fortfarande ta emot anmälningar fram t.o.m. SKÄRTORSDAGEN 20 mars. Därefter har vi som krav på oss att lämna in bokningslista till hotellet. Anmälningar efter detta datum kan endast ske i mån av lediga hotellrum.
                              Väl mött i Maimö.

                              Kommentar

                              • Alexander Ylipää
                                Användare
                                • October 2003
                                • 3615

                                Härligt med stämma, bjuds det på spättekaka under fredagen?
                                Mvh Alex

                                Kommentar

                                Arbetssätt...