Ciklidstämman 2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • May 2005
    • 1554

    #31
    Vad händer på en sån där stämma, kan någon förklara lite kort?

    Transport är noig inget större problem eftersom svärföräldrarna bor i Malmö så är nog frun sugen på att åka ner. Så ni kan ta det lugnt på bussavdelningen
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

    Kommentar

    • Robin
      Användare
      • January 2003
      • 4526

      #32
      Ursprungligen postat av Olorin
      Vad händer på en sån där stämma, kan någon förklara lite kort?

      Transport är noig inget större problem eftersom svärföräldrarna bor i Malmö så är nog frun sugen på att åka ner. Så ni kan ta det lugnt på bussavdelningen
      Årlig "gettogether" för alla nördarna/forumsfolket. Det går att läsa mer under NCS i menyn överst på sidan.
      Mvh
      Robin

      Kommentar

      • Alexander Ylipää
        Användare
        • October 2003
        • 3615

        #33
        Det blir bara längre och längre resor för oss.... när ska det vara i sundsvall eller piteå ?
        Mvh Alex

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

          #34
          Ursprungligen postat av Robin
          Årlig "gettogether" för alla nördarna/forumsfolket. Det går att läsa mer under NCS i menyn överst på sidan.
          Det är ju massor av folk på stämmorna som förmodligen aldrig ens loggat in på ciklid.se också.
          Tony Englund

          Kommentar

          • daniel_i_malmö
            Användare
            • April 2002
            • 1338

            #35
            Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
            Det blir bara längre och längre resor för oss.... när ska det vara i sundsvall eller piteå ?
            Antagligen så fort någon isbjörnstämjare där uppe i norr tar på sig att arrangera tillställningen.
            Tjugofem år med ciklider.
            http://www.malmoakvarieforening.se
            Centralamerika 2006
            Svart kaffe och drömmeri...

            Kommentar

            • leffe
              Användare
              • April 2002
              • 46

              #36
              Programmet

              För ett par timmar sedan föll de sista bitarna på plats. Det var ett par detaljer för fredagskvällen som var lite svävande. Som framgått av den här tråden - Alfredssons inlägg - så kommer texten i Ciklidbladet inte att vara uppdaterad vad gäller fredagskvällen.
              Men tangentborden glöder i stugorna och just nu finslipas det på en affisch som kommer att läggas ut här på hemsidan, och på ciklidvannerna.se, där det klart framgår vad som gäller för hela helgen.
              Till Christer och alla andra som är oroliga för fredagkvällen så kommer det att bli enl Ola J:s inlägg tidigare.

              Kommentar

              • malawijanne
                Banned
                • November 2005
                • 3217

                #37
                Ursprungligen postat av leffe
                För ett par timmar sedan föll de sista bitarna på plats. Det var ett par detaljer för fredagskvällen som var lite svävande. Som framgått av den här tråden - Alfredssons inlägg - så kommer texten i Ciklidbladet inte att vara uppdaterad vad gäller fredagskvällen.
                Men tangentborden glöder i stugorna och just nu finslipas det på en affisch som kommer att läggas ut här på hemsidan, och på ciklidvannerna.se, där det klart framgår vad som gäller för hela helgen.
                Till Christer och alla andra som är oroliga för fredagkvällen så kommer det att bli enl Ola J:s inlägg tidigare.
                Det är gött att se dig skriva på forumet, Leif mera sådant.

                Vi behöver lite folk med gediget akvarieintresse, kontra dom här nya data pojkarnaJanne

                Kommentar

                • malawijanne
                  Banned
                  • November 2005
                  • 3217

                  #38
                  Ursprungligen postat av Tony
                  Det är ju massor av folk på stämmorna som förmodligen aldrig ens loggat in på ciklid.se också.
                  Håller helt med Tony, bara för att man inte skriver här på forumet, som kanske bara 20 % gör, så finns det faktiskt en större värld inom akvaristiken, än detta forumet.Janne

                  Kommentar

                  • Robin
                    Användare
                    • January 2003
                    • 4526

                    #39
                    Kanske skulle bytt ut /-tecknet mot "och" men då särbehandlar jag ju en stor folkgrupp. Vi är ju också nördar!
                    Mvh
                    Robin

                    Kommentar

                    • deelay
                      Användare
                      • September 2002
                      • 5394

                      #40
                      Ursprungligen postat av malawijanne
                      Håller helt med Tony, bara för att man inte skriver här på forumet, som kanske bara 20 % gör, så finns det faktiskt en större värld inom akvaristiken, än detta forumet.Janne
                      Äh man kan ju köpa akvarium på dvd... man behöver inte ens byta vatten =)
                      http://www.aquariumstockholm.se/

                      Kommentar

                      • cichlids4fun
                        NCS Medlem
                        • April 2002
                        • 3111

                        #41
                        Ursprungligen postat av olaJ
                        På grund av en felaktighet i programmet så kan du inte läsa det någonstans förrän det rättats till, efter detta kommer jag att lägga in ett inlägg där jag berättar var det finns att beskåda. Dessutom kommer det i nästa CB som beräknas komma ut runt 20:e februari. Men det stämmer att det är 4-6 april i Malmö.

                        fan oxå, det är vecka 14 va?

                        jobbar den helgen, måste se om det går att byta
                        Mvh
                        Peter

                        don´t drink water-fish ..... in it!

                        Kommentar

                        • leffe
                          Användare
                          • April 2002
                          • 46

                          #42
                          Ursprungligen postat av malawijanne
                          Det är gött att se dig skriva på forumet, Leif mera sådant.

                          Vi behöver lite folk med gediget akvarieintresse, kontra dom här nya data pojkarnaJanne
                          Ja du Janne, du har så rätt. Jag har ett gediget akvarieintresse. Så gediget att jag inte hinner vara skribent också. Nu sitter jag dock en del framför datorn ändå. Men man kanske skulle fundera på det där att köpa in några dvd-filmer, skita i hobbyn och "tjöta" här på forumet istället. Man slipper vattenbyte och matning har jag hört och när man tycker det är dags att sälja är det bara att sms:a skiten.

                          Kommentar

                          • malawijanne
                            Banned
                            • November 2005
                            • 3217

                            #43
                            Ursprungligen postat av leffe
                            Ja du Janne, du har så rätt. Jag har ett gediget akvarieintresse. Så gediget att jag inte hinner vara skribent också. Nu sitter jag dock en del framför datorn ändå. Men man kanske skulle fundera på det där att köpa in några dvd-filmer, skita i hobbyn och "tjöta" här på forumet istället. Man slipper vattenbyte och matning har jag hört och när man tycker det är dags att sälja är det bara att sms:a skiten.
                            Ja jag hoppas ni får ihop det med stämman, så kan vi utveckla det lite mer över en ölJanne

                            Kommentar

                            • olaJ
                              Användare
                              • August 2003
                              • 584

                              #44
                              Ursprungligen postat av malawijanne
                              Ja jag hoppas ni får ihop det med stämman, så kan vi utveckla det lite mer över en ölJanne
                              Synd att alla föredrag och aktiviteter redan är spikade, annars hade det kunnat vara en punkt...."Snillen spekulerar" ...................hehe
                              "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                              Kommentar

                              • Micke
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9579

                                #45
                                Ursprungligen postat av olaJ
                                Synd att alla föredrag och aktiviteter redan är spikade, annars hade det kunnat vara en punkt...."Snillen spekulerar" ...................hehe
                                Det brukar finnas plats för den punkten efter lördagens middag
                                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...