In passning av 720

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Crenicichla
    Användare
    • November 2006
    • 1055

    #16
    Håller med dig om att de inte vore kul med en läcka, men som jag skrivit i tråden tidigare så har jag ingen alu-ställning utan en solid träställning... Och eftersom alla svar hittills vart att det skall vara lugnt så känns det onödigt att jobba sig, men jag får se om jag inte kör in en 5:a eller så under ställningen för att jämna ut det lite mer.

    MVH

    Kristofer
    MVH

    Kristofer

    Kommentar

    • Crenicichla
      Användare
      • November 2006
      • 1055

      #17
      Hmm tyckte ni jag var så dum som helst låter li att passa in det sista om jag inte absolut måste, att ni inte svara mer

      Skämt å sido, som sagt jag är nyfiken på om Krister på akvarielagrets teori kvartsår, även när glaset visade sig vara 12mm tjockt

      Mvh'

      Kristofer Ståhl
      MVH

      Kristofer

      Kommentar

      • Mats
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 804

        #18
        Hej.
        Allting funkar tills det går sönder.Varför fråga om du inte tar till dig råden.Ingen kan säga att det håller utan du skjuter skulden ifrån dig.Gjorde ett kar i 1 M/M glas på 50 L en gång,det höll men hur länge.
        mvh Mats
        http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

          #19
          Ursprungligen postat av Mats
          Hej.
          Allting funkar tills det går sönder.Varför fråga om du inte tar till dig råden.Ingen kan säga att det håller utan du skjuter skulden ifrån dig.Gjorde ett kar i 1 M/M glas på 50 L en gång,det höll men hur länge.
          mvh Mats
          Finns det så tunt glas?
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • Crenicichla
            Användare
            • November 2006
            • 1055

            #20
            Ursprungligen postat av Mats
            Hej.
            Allting funkar tills det går sönder.Varför fråga om du inte tar till dig råden.Ingen kan säga att det håller utan du skjuter skulden ifrån dig.Gjorde ett kar i 1 M/M glas på 50 L en gång,det höll men hur länge.
            mvh Mats
            Jag vet inte om du läst hela tråden, men de flesta svaren har faktiskt påpekat att det fungerar, men för utseendets skull så tycker de att jag skall ställa det rakt.
            Frågan är som sagt vad det håller för och jag har inget behov att kunna skylla på ngn annan om karet spricker, för det kan aldrig vara någon annans fel än mitt eget..
            Utifrån dina ögon tar jag inte till mig råden, utifrån mina ögon så forskar jag i hur noga det igentligen är.
            Som sagt flera olika svar i tråden sedan tidigare.

            Frågar man inte så lär man sig inte heller, och hade det skrikits nej i tråden från samtliga debattörer så hade jag givetvis inte haft en tanke på att fylla det ändå.
            Alla råd är bra att få, sen måste man själv värdera vilka som är viktigast och i detta fallet så ser jag det som att så längen karet har stöd under hela botten och står på frigoliten så gör det inte ngt med några mm. lutning.
            Skulle tro att de flesta som passar in ett kar anänder billig skit från någon byggvaruaffär i närheten, de passen visar inte i närheten av vad ett långpass gör. Alltså så har säkerligen väldigt många en viss lutning utan läckor.
            Även hemma hos mig har jag testat med pass av samma märke, men det ena var som sagt ett långpass anpassat för riktiga byggen, de var en jävla skillnad på resultat. Det billigare passet sade att de var i stort sett helt rakt, det andra att det lutade 4-5mm

            Kommer förmodligen rätta till lutningen på karet någorlunda, men kommer inte satsa på 100% rakt när det är ett jäkla slit som inte är ett måste.
            MVH

            Kristofer

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

              #21
              Jag brukar ställa mina stora akvarier på en eller 2 liggunderlägg eller 2-3cm skummgummi .

              Sen kan de få stå hur lutande som helst utan vatten. Med vatten i så väger dom in sig själv lite grand i motsats till att ha stått på frigolit.

              Men detta är inget jag råder dig att göra utan detta är hur jag gör och jag sover lugnt om nätterna. Kan ju oxå bero på att jag har mina burkar i källaren med brunnar.
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • Crenicichla
                Användare
                • November 2006
                • 1055

                #22
                Ursprungligen postat av Wilhelm
                Jag brukar ställa mina stora akvarier på en eller 2 liggunderlägg eller 2-3cm skummgummi .

                Sen kan de få stå hur lutande som helst utan vatten. Med vatten i så väger dom in sig själv lite grand i motsats till att ha stått på frigolit.

                Men detta är inget jag råder dig att göra utan detta är hur jag gör och jag sover lugnt om nätterna. Kan ju oxå bero på att jag har mina burkar i källaren med brunnar.
                Det låter som en bra idé det med.. helt klart värd arr beaktas.

                MVH

                Kristofer
                MVH

                Kristofer

                Kommentar

                • Mats
                  NCS Medlem
                  • April 2002
                  • 804

                  #23
                  Hej.
                  Gjorde karet i mitten på sjutiotalet av glas(kan ha varit 1,2 m/m) som jag hittade,det gick för jag gjorde stora förstärkningar i hörnorna,karet sviktade dock på mitten.Det är riktigt att frågar man inte får man inga svar det är min inställning sant,det var därför som jag nämnde om mitt 50 L. kar allt går till en viss gräns sen är det upp till var och en.
                  mvh Mats
                  http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

                  Kommentar

                  • Crenicichla
                    Användare
                    • November 2006
                    • 1055

                    #24
                    Ursprungligen postat av Mats
                    Hej.
                    Gjorde karet i mitten på sjutiotalet av glas(kan ha varit 1,2 m/m) som jag hittade,det gick för jag gjorde stora förstärkningar i hörnorna,karet sviktade dock på mitten.Det är riktigt att frågar man inte får man inga svar det är min inställning sant,det var därför som jag nämnde om mitt 50 L. kar allt går till en viss gräns sen är det upp till var och en.
                    mvh Mats
                    Det har du helt rätt i
                    MVH

                    Kristofer

                    Kommentar

                    Arbetssätt...