CA-bilder del 3
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Fick hem min zonatumhona igår och hon rök ihop med Midasparet direkt. Ingen ville ge sig så jag omstrukturerade totalt i alla karen igår. Tror det kommer bli mycket bra och har nu uppdelat dem så de bör funka finfint tillsamans. Såg dessutom en Carpintis på 20 cm som lokala affären hade inne. Mycket fin och jag har velat ha en texas ett tag så jag slog till.
Bild på zonatumhonan!
Så nu går följande fisk i mina större kar, ska försöka ta fler bilder så fort lyset tänds också!
1600 liter
2+1 Vieja Synspila (20-30 cm)
0+1 Vieja Zonatum (37 cm)
1+1 Petenia Splendida (30+20 cm)
1 Herichthys carpintis, (20 cm)
1 Caquetaia umbrifera, (20 cm)
1 Lepisosteus oculatus, (35 cm)
1 Leiarus marmorata, (60 cm)
1400 liter
1+1 Cichlasoma Festae, (34+23 cm)
0+1 Amphilophus citrinellus, (20 cm)
3 Herichthys bocourti (15-20 cm)
1 Hypsophrys unimaculatus, (10 cm)
2+1 Paratilapia Polleni (15-20 cm)
600 liter
1+1 Amphilophus citrinellus, (30+20 cm)Kommentar
-
Kan ni inte sätta ihop ett gäng artklar så att jag har på lager? Bilderna skriver ju artkeln.
Det finns så mycket fisk här som det aldrig skrivits om. Eller skriv en artikel tillsammans med titel "några centralamerikanska ciklider".
Jag ska som sagt sammanfatta systematiken tänkte jag och får dra igång en tråd där ni ger mig bilderna, men vi tar det om några veckor.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Fick en bild på Vieja zonatumhonan bredvid största synspilahanen också.
Kommentar
-
Kommentar
-
Jo speciellt när om man tänker på att synspilan under är 30 cm! Mätte zonatumhonan till 37-38 cm. Å då är hon fan nästan lika hög också heheKommentar
-
Fantastiska mått på din zonata är det verkligen en hona?Visste inte de kunde bli så stora..Har själv en grupp på 4 djur där min största hane snart är 20cm vann dom på första ciklid träffen hos jopcke i sommras växer på bra de var kanske runt 6-7cm ca när jag fick hem dom,där har man verkligen något att se framtiden an på fick med en bild där han är runt 17cmMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Sen beskriver du ju oxå att den är hög i kroppen vilket brukar vara signifikativt för hanar... men men... det är knepigt sånt där och jag har ju också bara sett dina bilder...Kommentar
-
Ja det är svårt det där, fast honor som lever utan hanar kan bli väldigt stora och få puckel, så omöjligt är det inte..Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Jag är ju inte helt säker på att det är en hona men det är iaf samma fisk som Pangaea skickade upp till Umeå för ungefär 2 år sedan och som då var en hona. Sen var det väl Beast som haft den först av alla om jag inte missminner mig så ni två har väl egentligen mer bakgrundsinfo om detta monster till Vieja än vad jag har. Får se om hon fastnar för min synspilumhane, då är vi ju mer säkre hehe.
Daniel: Jo jag tänkte faktiskt på dig men det tog nog lång tid att håva upp viejanKommentar
-
Hej!
Hej jag heter Sebastian och är ny här på ciklid jag är 13år och är MYCKET intresserad av Centralamerikanska ciklider.
Jag har ett akvarium på 180 liter med följande ciklider:
ett Herichthys carpintis-par
fyra Vieja maculicauda (UNGDJUR)
två Vieja synspilum.Kommentar
Kommentar