CA-bilder del 3
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ja det är ju fan ingen hit får väl ta en ny tripp till våren när dubbdäcken kavlats av ska du med? , idag strök den näst sista labridenshannen med oxå så nu gäller det, har 1+4 kvar nu, men den sista hannen går i ett annat kar än det som strulat.
har fått det fenomenet som Richard hade med sår i sidan på firrarna och sen hämtar de sig aldrig, får se nu om fler stryker med, maculipinnishannen ser mistänkt ut...Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Ja det är ju fan ingen hit får väl ta en ny tripp till våren när dubbdäcken kavlats av ska du med? , idag strök den näst sista labridenshannen med oxå så nu gäller det, har 1+4 kvar nu, men den sista hannen går i ett annat kar än det som strulat.
har fått det fenomenet som Richard hade med sår i sidan på firrarna och sen hämtar de sig aldrig, får se nu om fler stryker med, maculipinnishannen ser mistänkt ut...
Vad det gäller sår på kroppen så undrar jag om inte det kan vara till hjälp att ha lite lägre temperatur i karen.
Alla umbriferor som fick det hemma hos mig fick det på sommaren samt i det stora karet. Just i detta karet blir det lätt över 30 grader.
Fast det är väl ingen större risk att man har för varmt i dessa tider.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
har fått det fenomenet som Richard hade med sår i sidan på firrarna och sen hämtar de sig aldrig, får se nu om fler stryker med, maculipinnishannen ser mistänkt ut...Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Tråkigt att höra att laridenshanen dog. Alla mina dog av magproblem, fick sen höra att de lär behöva fiberrik kost ungefär som tropheus.
Vad det gäller sår på kroppen så undrar jag om inte det kan vara till hjälp att ha lite lägre temperatur i karen.
Alla umbriferor som fick det hemma hos mig fick det på sommaren samt i det stora karet. Just i detta karet blir det lätt över 30 grader.
Fast det är väl ingen större risk att man har för varmt i dessa tider.Mvh
Peter
-
är det magproblem så kör flagyl 400mg och tillsammans med aquamore eller dyligt flagyl tabl är 1 tabl till 30-40l vatten funkar alltid dock måste man anlita vetrinär för att få flagyl utskrivet ganska dyrt ca 350-400kr för 100tabl om jag minns rätt nu obs talb löses upp först innan de släpps i.. Jag har räddat cubaner mina pearsei mm + många malawi när det begav sig..Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
är det magproblem så kör flagyl 400mg och tillsammans med aquamore eller dyligt flagyl tabl är 1 tabl till 30-40l vatten funkar alltid dock måste man anlita vetrinär för att få flagyl utskrivet ganska dyrt ca 350-400kr för 100tabl om jag minns rätt nu obs talb löses upp först innan de släpps i.. Jag har räddat cubaner mina pearsei mm + många malawi när det begav sig..Mvh
Peter
-
Jag provade med aquamoor 2 gånger och det såg ut som om de blev lite bättre. Men efter ett tag så blev de sämre igen, när sen mina G Iporangensis lekte i samma kar så fick labridens klara sig själv (vilket de inte var så bra på).Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Jag trodde de var ena tuffa rackare.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
-
Kommentar
-