CA-bilder del 3
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Theraps lentiginosus
Undrar om någon har en bild på Theraps lentiginosus hona, då jag tror jag bara har hanar?Kommentar
-
Bild på texasparet.
Ingen större skillnad på prickarna här inte, och honan blir betydligt ljusare än vad en carpinte blir (fast det var ju ett tag sen jag hade carpinte sist förstås)Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Vieja Bifasciata 'Rio Aqua Dulce'
Hane i lekdräkt, honan är ännu ljusare.
Riktigt trevliga fiskar det här, rätt så aggressiva mot andra men verkar hålla ihop rätt bra, även när de inte leker.
De jag har är inte så stora än så jag hoppas att det blir mer färg på dem.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Vill se mera..Ös på med bilder..Kommentar
-
Grattis till leken Rickard, mera bilder Ska nog komma lite mera bilder från mig också nu framöverMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Med risk för att verka tjatig: Tycker där är skillnad på på fläckarna på jinnarparens cyanoguttatushane jämfört med cichlids4fun:s. Men, det kan ju ändå vara cyanoguttatus båda två.Kommentar
-
Har kollat i lite böcker och det finns otroliga skillnader på både cyanoguttatus och carpinten, men blir carpinten så där jätte vita och svarta (hannarna oxå)? vid lek.
om det skulle vara en korsning så borde ju honorna oxå vara annorlunda, jag är ju tveksam till att det är olika föräldrar till dem likaså richards, de kommer som sagt från samma kar.Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Ja hur ska man veta vad som är vad, finns det inga andra skillnader som man kan kika efter?
Har kollat i lite böcker och det finns otroliga skillnader på både cyanoguttatus och carpinten, men blir carpinten så där jätte vita och svarta (hannarna oxå)? vid lek.
om det skulle vara en korsning så borde ju honorna oxå vara annorlunda, jag är ju tveksam till att det är olika föräldrar till dem likaså richards, de kommer som sagt från samma kar.
Förutom prickarna så tycker jag detta är en väldigt tydlig skillnad på de två.
Både Richards och dina ser tveklöst ut som cyanoguttatus trots viss skillnad i prickarna. Sen vet jag inte om jag kan minnas att jag sett en carpintis med bara prickar på huvudet, utan dom har alltid haft vissa mönster snarare än prickar på huvudet.
Mvh JariKommentar
-
Carpintishonorna brukar väl bli betydligt svartare vid lek, då menar jag omfattningen, typ 3/4 av kroppen är svart, endast övre delen av huvudet ljus, från strax under ögat och upp.
Förutom prickarna så tycker jag detta är en väldigt tydlig skillnad på de två.
Både Richards och dina ser tveklöst ut som cyanoguttatus trots viss skillnad i prickarna. Sen vet jag inte om jag kan minnas att jag sett en carpintis med bara prickar på huvudet, utan dom har alltid haft vissa mönster snarare än prickar på huvudet.
Mvh JariMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
Jaha då kommer dom första bilderna här då! Jaa, jag ska tvätta rutorna till nästa gång, jag lovar
C. Umbrifera hane 26-27cm.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
-
Kommentar