CA-bilder del 3
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Och bilden på reganihanen är helt otrolig..Kommentar
-
Nu har de sista hantlarna och mitt oskarpar som jag haft i 7år flyttad ut..
Ock in flyttade friedrichsthalii..Köpte dom i sandby..
2a bilden är mitt v.melanurapar med yngel..Eller är det v.synspilla i dom?Kommentar
-
Tackar Rikard! Saknar en Synspila Hane här hemma sen får jag lugna ner mig med mer fisk... låta de jag har växa till sig .. jo belysningen funkar kanske en aning mörkt längs in men det ser värre ut på bildMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
-
Karet blev riktigt bra! Fina bilder med...
Saknar en synspila-hane? Har det hänt den du köpte av mig något?
/ Micke"Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898Kommentar
-
Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
"Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"
-
Honor kan slåss och bråka åxo nu säger jag inte att dina är åxo honor så det inte missuppfattas här och nu hehe.. men jag tycker att det ska skilja mer på storlekarna åxo hanen blir ju lätt dubbelt så stor i kroppshydda m ina skiljer det kanske 1-2cm max på längd och höjd så jag ska prova se om jag inte kan hitta en rejäl hane någonstans se vad som händer,,sen tycker jag mig märka idag att min stora regani hane låter den finaste synspila (trolig honan) hon med bula på skallen få vara kvar i hans lilla revir..,,hittar jag en säker synspila hane så får man se vad som händer hehe..Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Honor kan slåss och bråka åxo nu säger jag inte att dina är åxo honor så det inte missuppfattas här och nu hehe.. men jag tycker att det ska skilja mer på storlekarna åxo hanen blir ju lätt dubbelt så stor i kroppshydda m ina skiljer det kanske 1-2cm max på längd och höjd så jag ska prova se om jag inte kan hitta en rejäl hane någonstans se vad som händer,,sen tycker jag mig märka idag att min stora regani hane låter den finaste synspila (trolig honan) hon med bula på skallen få vara kvar i hans lilla revir..,,hittar jag en säker synspila hane så får man se vad som händer hehe..
/ Micke"Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"
-
De två du har är inte från samma kull och den lite blåare var lite större när jag fick dem, vilket jag tvivlar på att den är nu. Den med bula gissar jag på är lite större nu. Trist att du tvivlar, hoppas att du inte tror att jag lurade dig. Det simmar en lite större hane i sandby vet jag....
/ MickeMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Ni som är kunniga på det här området. Finns det någon CA som går bra i ett 170-literskar(100 cm långt). Helst några andra förslag än Sebraciklid eller eldbuk. Och om det är möjligt att man kan ha fler än en art.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Kolla artregistret, men annars spontant närbesläktade arter till sebra och eldbuk. Finns ju en del. Två arter i ett 170-kar blir ganska trångt, men prova ifall det går. Går kanske att fixa med rätt inredning.Kommentar
Kommentar