CA-bilder del 3

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tjornpatrik
    Användare
    • August 2006
    • 830

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    lite bilder från idag på mitt kar Hela karet sen bild på min stora regani hane sen min största zonata ungdjur runt 10-12cm den sista bilden är på min regani hona
    Supersnyggt Micke!

Vilket vackert Fredrichstahlii par Peter!!!

Kommentar

• cichlids4fun
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 3111

Ursprungligen postat av patriks155
      Supersnyggt Micke!

Vilket vackert Fredrichstahlii par Peter!!!
      tack.

de är vackra men elaka, ska försöka fota dem ordentligt nåt dag, orkade inte putsa rutorna och täckglasen idag......
      Mvh
      Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• salmberg
        Användare
        • October 2007
        • 830

lite bilder från idag på mitt kar Hela karet sen bild på min stora regani hane sen min största zonata ungdjur runt 10-12cm den sista bilden är på min regani hona
        Mycket snyggt med den nya belysningen. Ser ut som ett nytt kar.
        Och bilden på reganihanen är helt otrolig..

Kommentar

• salmberg
          Användare
          • October 2007
          • 830

Nu har de sista hantlarna och mitt oskarpar som jag haft i 7år flyttad ut..
          Ock in flyttade friedrichsthalii..Köpte dom i sandby..
          2a bilden är mitt v.melanurapar med yngel..Eller är det v.synspilla i dom?

Kommentar

• Micke Jarhl
            Användare
            • April 2002
            • 2277

Ursprungligen postat av salmberg
            Mycket snyggt med den nya belysningen. Ser ut som ett nytt kar.
            Och bilden på reganihanen är helt otrolig..
            Tackar Rikard! Saknar en Synspila Hane här hemma sen får jag lugna ner mig med mer fisk... låta de jag har växa till sig .. jo belysningen funkar kanske en aning mörkt längs in men det ser värre ut på bild
            Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• tjornpatrik
              Användare
              • August 2006
              • 830

Har Reganina funnit varandra ännu?? Är min gamla lika blyg ännu?

Kommentar

• MikeW
                Användare
                • September 2005
                • 155

Tackar Rikard! Saknar en Synspila Hane här hemma sen får jag lugna ner mig med mer fisk... låta de jag har växa till sig .. jo belysningen funkar kanske en aning mörkt längs in men det ser värre ut på bild
                Hej Micke!
                Karet blev riktigt bra! Fina bilder med...
                Saknar en synspila-hane? Har det hänt den du köpte av mig något?

/ Micke
                "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

Kommentar

• Micke Jarhl
                  Användare
                  • April 2002
                  • 2277

Ursprungligen postat av patriks155
                  Har Reganina funnit varandra ännu?? Är min gamla lika blyg ännu?
                  Stor fin är han med lite ärr på sidorna varit med en tid hehe.. men kurtisera honor kan han dåligt hehe jo han är blyg/rädd fast det har blivit bättre så vi får se hur det går framöver

Kommentar

• Micke Jarhl
                    Användare
                    • April 2002
                    • 2277

Ursprungligen postat av MikeW
                    Hej Micke!
                    Karet blev riktigt bra! Fina bilder med...
                    Saknar en synspila-hane? Har det hänt den du köpte av mig något?

/ Micke
                    nja ganska säker på att det är 2 honor jag har storleken mellan dom skulle varit mycket större men det löser sig nog hehe

Kommentar

• MikeW
                      Användare
                      • September 2005
                      • 155

nja ganska säker på att det är 2 honor jag har storleken mellan dom skulle varit mycket större men det löser sig nog hehe
                      Låter konstigt med tanke på hur din "hane" slogs med min över revir i mitt kar. Har aldrig sett en hona slåss så.....hmm....

/ Micke
                      "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

Kommentar

• Micke Jarhl
                        Användare
                        • April 2002
                        • 2277

Låter konstigt med tanke på hur din "hane" slogs med min över revir i mitt kar. Har aldrig sett en hona slåss så.....hmm....

/ Micke
                        Honor kan slåss och bråka åxo nu säger jag inte att dina är åxo honor så det inte missuppfattas här och nu hehe.. men jag tycker att det ska skilja mer på storlekarna åxo hanen blir ju lätt dubbelt så stor i kroppshydda m ina skiljer det kanske 1-2cm max på längd och höjd så jag ska prova se om jag inte kan hitta en rejäl hane någonstans se vad som händer,,sen tycker jag mig märka idag att min stora regani hane låter den finaste synspila (trolig honan) hon med bula på skallen få vara kvar i hans lilla revir..,,hittar jag en säker synspila hane så får man se vad som händer hehe..

Kommentar

• MikeW
                          Användare
                          • September 2005
                          • 155

Honor kan slåss och bråka åxo nu säger jag inte att dina är åxo honor så det inte missuppfattas här och nu hehe.. men jag tycker att det ska skilja mer på storlekarna åxo hanen blir ju lätt dubbelt så stor i kroppshydda m ina skiljer det kanske 1-2cm max på längd och höjd så jag ska prova se om jag inte kan hitta en rejäl hane någonstans se vad som händer,,sen tycker jag mig märka idag att min stora regani hane låter den finaste synspila (trolig honan) hon med bula på skallen få vara kvar i hans lilla revir..,,hittar jag en säker synspila hane så får man se vad som händer hehe..
                          De två du har är inte från samma kull och den lite blåare var lite större när jag fick dem, vilket jag tvivlar på att den är nu. Den med bula gissar jag på är lite större nu. Trist att du tvivlar, hoppas att du inte tror att jag lurade dig. Det simmar en lite större hane i sandby vet jag....

/ Micke

Kommentar

• Micke Jarhl
                            Användare
                            • April 2002
                            • 2277

De två du har är inte från samma kull och den lite blåare var lite större när jag fick dem, vilket jag tvivlar på att den är nu. Den med bula gissar jag på är lite större nu. Trist att du tvivlar, hoppas att du inte tror att jag lurade dig. Det simmar en lite större hane i sandby vet jag....

/ Micke
                            jag känner mig inte lurad Micke det är hel lungt de är så gått som lika i storlek men min ev hane har äggläggnings rör hihi... som sagt detta löser sig ingen fara på torpet hade gött Micke på din semester så hörs vi

Kommentar

• Matz Karlsén
                              Användare
                              • February 2004
                              • 1127

Ni som är kunniga på det här området. Finns det någon CA som går bra i ett 170-literskar(100 cm långt). Helst några andra förslag än Sebraciklid eller eldbuk. Och om det är möjligt att man kan ha fler än en art.
                              To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

Kommentar

• Lundensis
                                Användare
                                • March 2004
                                • 2262

Ursprungligen postat av Matz Karlsén
                                Ni som är kunniga på det här området. Finns det någon CA som går bra i ett 170-literskar(100 cm långt). Helst några andra förslag än Sebraciklid eller eldbuk. Och om det är möjligt att man kan ha fler än en art.
                                Kolla artregistret, men annars spontant närbesläktade arter till sebra och eldbuk. Finns ju en del. Två arter i ett 170-kar blir ganska trångt, men prova ifall det går. Går kanske att fixa med rätt inredning.

Kommentar

Arbetssätt...