If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
grym bild på grym fisk snyggt Richard, otroligt skarp bild är det det nya zeiss objektivet?
fan polaren såg det objektivet för 1300$ i New york blev riktigt sugen, men som sagt jag behöver nog mer träning istället för nya objektiv....
Tack! (både patriks155 och cichlids4fun)
jo, det är det nya zeisobjektivet.
Du skulle nog ha slått till och köpt det när du hade chansen, det är ju nästan dubbelt så dyrt här.
Personligen så tycker jag att det är svårare att misslyckas med denna lins än va det var förr, och skärpan är ju helt enorm.
Jag trodde faktiskt inte att det kunde vara så stor skillnad mellan olika objektiv, men den är klart och tydligt märkbar.
En annan stor fisk hemma hos mig.
Min umbriferahane, ca 26-28 cm.
Det börjar äntligen bli lite färg på denna också, men han har en bit kvar än.
Paret leker regelbundet i det stora karet, senast i förrgår så la honan en rejäl laddning ägg, 10 -15 cm i diameter.
Senast redigerad av jinnarparen; 06 July 2008, 20:16.
kanonbild igen Richard, med tanke på hur den återger färgerna så borde jag kanske köpt ett sånt då kanske tom jag hade lyckats fota lite bättre, den verkar ju funka grymt på blå färger iaf, du har inte en bild på en röd firre??
Mina två senaste inköp från Sandby.
Nr1 är lite över 20cm, nr 2 är lite under 20cm.
Färgerna blir lite off...de har både mer teckning som bild 2.
Vad tror ni om könen?
"Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"
Mina två senaste inköp från Sandby.
Nr1 är lite över 20cm, nr 2 är lite under 20cm.
Färgerna blir lite off...de har både mer teckning som bild 2.
Vad tror ni om könen?
Härligt! Vad gäller könen vill jag gissa på hona överst och hane nederst. Hon ser betydligt mer "feminim" ut och inte så brant panna, den nedersta ser lite grövre ut. Kan säkert ha fel.
Grattis ialf till helt underbara fiskar!!
Själv fick jag tag på små Fenestrata Laguna de catemaco i Nol, ska lägga upp bilder men väntar bara på att de ska fastna på kort först.
Senast redigerad av tjornpatrik; 08 July 2008, 19:22.
Härligt! Vad gäller könen vill jag gissa på hona överst och hane nederst. Hon ser betydligt mer "feminim" ut och inte så brant panna, den nedersta ser lite grövre ut. Kan säkert ha fel.
Grattis ialf till helt underbara fiskar!!
Själv fick jag tag på små Fenestrata Laguna de catemaco i Nol, ska lägga upp bilder men väntar bara på att de ska fastna på kort först.
Hej Patrik,
Jag tror som du att den lilla kan vara en hane och den stora en hona. Kan ju bara hoppas!
Vad tror du/ni om chanserna till ett par? Tar en liten hane en stor hona till sin fru....?
Bilder vill vi gärna se så se till att göda dem!
/Micke
"Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"
Kommentar