If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
lite CA bilder..
Bild 1 Samlingsbild... grammodes har sitt revir till höger å jackdempsyn som inte kom med har sitt nere i vänster med nykläckta yngel, nicaparet har sitt bo bakom skifferplattan där dom hade ägg nyligen, resten verkar få hålla sig däruppe i mitten... plus så verkar ynglena från grammodesena som är kvar klara sig bra... =)
Bild 2 CG yngel
Bild 3 Salvini
lite sur att jag inte såg när jag köpte akvariumet vilken sida som va mest repig... =/
Är det festae-yngel som man kan se på samlingbliden?
Hur stort är karet?
"Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"
Niklas Larsson, mickael Jarhl och undertecknad har varit ute på fiskresa idag.
5 fiskaffärer utan att köpa en enda fisk, det är nog rekord för mig. Men när jag kom hem till Niklas så kunde jag inte hålla mig längre.
En trolig bocourtihane fick följa med hem.
Här är en bild på Niklas bocourtihona, fler bilder kommer...
Är det festae-yngel som man kan se på samlingbliden?
Hur stort är karet?
nope, det är C. Grammodes yngel som jag inte fick upp när jag omplacerade lite mellan karen... samlingsbilden där e på 540liter.
har dock tittat å funderat på å skaffa festae... fast har nog lite förmö fiskar men dom är inte så gamla än heller... =)
ynglena går i mitt 105liters möbel just nu... lagom för dom tycker jag allt! =)
5 fiskaffärer utan att köpa en enda fisk, det är nog rekord för mig. Men när jag kom hem till Niklas så kunde jag inte hålla mig längre.
ser vi fram imot fanns ju en del fina firrar ta på hos Niclas..
Finfin bild Rikard! Du måste få en bild på honan och hanen när du presenterat dem för varandra.
/ Micke
"Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"
Nu när jag fått ihop ett par så har jag 3 st V Godmanni som så att säga blivit över.
Lite knepigt att könsbestämma dessa, men om jag får gissa så tror jag att den övre är en hane och den nedre en hona, den andra som inte är med på bild är en kopia av den nedre.
Den s.k. hanen är någr cm större än de andra två, kraftigare byggd, den röda färgen är mer åt det vinröda hållet, "honorna" har en varmare röd färg.
Dessa kännetecken stämmer överens på det säkra paret.
Kommentar