If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Härligt att se. Hur stora är hanen och honan? Verkar det vara ett stabilt par? Hur fungerar deras förhållande mellan lekarna?
Hanen är välrunt 25 cm nu, honan någon cm kortare.
På amerikanska forum kan man läsa att detta är en riktig best och att hanen är så pass elak mot honan att man gör bäst i att ha en avdelare i karet.
Mitt par är i så fall undantaget som bekräftar den regeln.
Visst gör hanen till synes våldsamma utfall mot honan, men om man tittar mer noggrannt så verkar detta vara något som ingår i spelet, för honan blir inte skadad. Inte ens riven på fenorna (se bilden).
Hanen är välrunt 25 cm nu, honan någon cm kortare.
På amerikanska forum kan man läsa att detta är en riktig best och att hanen är så pass elak mot honan att man gör bäst i att ha en avdelare i karet.
Mitt par är i så fall undantaget som bekräftar den regeln.
Visst gör hanen till synes våldsamma utfall mot honan, men om man tittar mer noggrannt så verkar detta vara något som ingår i spelet, för honan blir inte skadad. Inte ens riven på fenorna (se bilden).
Kul o se att det funkar bra nu, småttingarna är ruggiga på o äta fisk hehe..
Kul o se att det funkar bra nu, småttingarna är ruggiga på o äta fisk hehe..
Det enda jag inte är nöjd med är att hanen tyvärr än så länge inte visar samma färgprakt som den prakthane som dog. Fast å andra sidan så är han ju far till ett antal yngel. Det lyckades inte den andra med trots att de lekte några gånger.
kunde inte låta bli! *slår mig själv på fingrarna*
De där är inte Synspila. Röstar till 99% säkerhet på fenestrata. Själv så tycker jag Fenestrata är bland de absolut vackraste CA, synd att de har så hiskeligt temperament bara. Sen kan man nog säga att du gjort en bra affär för Fenestrata brukar vara minst dubbelt så dyra som Synspilum va jag vet
Hehe, köpte ju 6 Zonata för ett tag sedan som visade sig vara 6 Synspila.
Här är små Synspila:
Senast redigerad av tjornpatrik; 20 April 2008, 20:34.
Kommentar