If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Någon som kan hjälpa mig med vilka kön det är på mina c.pearsei?
Jag tror att den störta är en hane(till höger på fösta bilden).
riktigt snygga dom dära c.pearsei! om man ska gå efter vad det står i artregistret så ska hanen vara lite kraftigare å brantare panna som den du gissar vara hane så du är nog helt rätt ute.
vad har du för fler firrar i samma kar som dom? =)
Någon som kan hjälpa mig med vilka kön det är på mina c.pearsei?
Jag tror att den störta är en hane(till höger på fösta bilden).
Håller nog med jinnarparen, men först när de leker vet du med säkerhet. Hos mina bocourti var de honorna som blev könsmogna först därmed dominanta. Det tog ett tag innan hanen växte ikapp dem och tog över. Både pearsei och bocourti är svåra att se könsskillnad på innan de leker. Hanarna får brantare panna, det är det enda jag kan skilja dem på.
jag är ganska säker på att det är en hane till höger kankse den i mitten åxo men det låter jag vara osagt vänster trolig hona men detta vet du säkrare om ca 1/2-1år då har det hänt mera tror jag , med tiden växer hanen ifrån och blir säkert 1/3 större än honan får även mer brun/gul färg på nacken, skimrar dessutom starkare i turkos på kroppen men då handlar det om vuxna djur... fasen jag börjar sakna mina firrar nu blir nog att jag drar igång igen i sommar redan hade tänkt vänta till hösten men det håller nog inte börjar klia rejälöt fingrarna nu..
Senast redigerad av Micke Jarhl; 01 April 2008, 12:54.
riktigt snygga dom dära c.pearsei! om man ska gå efter vad det står i artregistret så ska hanen vara lite kraftigare å brantare panna som den du gissar vara hane så du är nog helt rätt ute.
vad har du för fler firrar i samma kar som dom? =)
Tackar!
Dom andra i samma kar är v.melanura par och h.nicaraguensis 3st.
1. Bild på min Synspilla-grupp. De simmar som ett stimm nästan hela dagen. Blir lite gruff mellan de två förmodade hanarna ibland...
2. Den minsta av de förmodade hanarna.
1. Bild på min Synspilla-grupp. De simmar som ett stimm nästan hela dagen. Blir lite gruff mellan de två förmodade hanarna ibland...
2. Den minsta av de förmodade hanarna.
Jag behöver en bild på en sebraciklid och gärna en elfenbensciklid (för en presentation). Skulle någon kunna lägga upp bilder jag kan använda? Randig firre i Amatitlania går också. Jag behöver dessa typ... nu.
Tack! Jo dom har börjat färga ut ordentligt nu, var ganska så mörka och skygga i början. Hoppas nu bara på att två av dem vill bli ett par så att jag kan lägga upp de andra två på fisklistan till Beasts partaj.
"Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"
Kommentar