CA-bilder del 3
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Vieja Godmanni
Hane i lekdräkt.
Misstänker att jag,tyvärr, har 1 hane och 4 honor. Detta då hanen på bilden nu "håller på" med den andra "hanen".Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Kommentar
-
Så länge du har 2 kön så det kan bli avkommor så är jag nöjd Dessutom så är den fördelningen bättre än tvärtom, det är ju oftast honorna som går åt, jag har flera Vieja arter där jag har fler honor än hanar, hanen leker då med dom alla med jämna mellanrum, problemet är väl snarare att man måste låta hanen vila ibland, han sliter ju ut sig stackarnMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Så länge du har 2 kön så det kan bli avkommor så är jag nöjd Dessutom så är den fördelningen bättre än tvärtom, det är ju oftast honorna som går åt, jag har flera Vieja arter där jag har fler honor än hanar, hanen leker då med dom alla med jämna mellanrum, problemet är väl snarare att man måste låta hanen vila ibland, han sliter ju ut sig stackarnÅter till CA
-
Bild 1 v.melanuraparet med ca 150 frisimmande yngel.
Som tur nog så han jag suga över nästan alla innan vi hade stömavbrott i tisdags. När strömmen gick igång tog nicaraguensisen de 30 som var kvar.
Melanuraparet går med 3 c.pearsei och 3 nicaraguensis i ett 775l kar (2.4x0.62x0.52).Hoppas att karet kommer att räcka till med tanke på pearsein blir större än vad jag trodde när jag köpte dom för ca 5 månader sedan. De lägger på sig en cm i månaden.
Bild 2 v.melanurahanenKommentar
-
Lite bilder.
1. Fredrichstahli hona med ett par romkorn (måste vara minst 1000)
2. Förmodat par på labridens (förhoppningsvis iaf) nån som vet vad man ska kolla på i könskillnad fenorna är förvånansvärt lika? men den lilla har ett litet rör ute och ser romstinn utMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Lite CA! ^^
Bild 1: Hypsophrys nicaraguensis hona
Bild 2: Cichlasoma grammodes yngel 3veckor gamlahur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
Kommentar
-
hur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
Caquetaia Umbrifera
En bild på hanen, som han ser ut just nu, ca 25 cm lång.
Det gula på buken är en återspegling från bottnen, ingen äkta färg på honom.
Tittar man noga så ser man ärren efter den sjukdom han hade i somras och för en månad sen. De syns på kroppen precis ovanför där analfenan börjar respektive slutar. Mönstret på fjällen är inte helt jämnt här.Åter till CA
-
Tittar man noga så ser man ärren efter den sjukdom han hade i somras och för en månad sen. De syns på kroppen precis ovanför där analfenan börjar respektive slutar. Mönstret på fjällen är inte helt jämnt här.hur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
Tittar man noga så ser man ärren efter den sjukdom han hade i somras och för en månad sen. De syns på kroppen precis ovanför där analfenan börjar respektive slutar. Mönstret på fjällen är inte helt jämnt här.Kommentar
-
Tittar man noga så ser man ärren efter den sjukdom han hade i somras och för en månad sen. De syns på kroppen precis ovanför där analfenan börjar respektive slutar. Mönstret på fjällen är inte helt jämnt här.
Inga nya bilder på v.godmanni ?
/RickardSenast redigerad av salmberg; 31 March 2008, 19:09.Kommentar
Kommentar