CA-bilder del 3
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Provade nya blixten lite grand, och vi kan nog bli kompisar så småningom
lite bilder.
Richards bocourti
Herichthys cyanoguttatus par
Vieja maculicauda hanne
Vieja maculicauda hona med yngelhög
honan igenMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
lite fler bilder på yngel denna gången
loiselle yngel
mer loiselle
septemfasciatus
panamensisMvh
Peter
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Härligt med lite yngelbilder också i denna tråd.
H.cyanoguttatus är en riktigt vacker fisk, hoppas bara att de kommer bli vanligare i framtiden.Kommentar
-
Snyggt! Kanonfina fiskar också...sedan håller jag med om att det är kul att se foton på yngel. Ser lovande ut och det blir spännande att följa när du och blixten blivit mer kompisar.Kommentar
-
tackar.
kan jag nästan lovaMvh
Peter
-
Kommentar
-
Det är nog fler än jag som lite smått började fundera på om det skulle gå att få upp lite mer avkommor.
Det paret som jag hade fick visserligen fram yngel men de dog alltid efter några dagar, och jag var inte den ende som råkade ut för detta.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Är det yngel från de loisellei som Anders Lindersson (Anli) en gång fick fram.
Det är nog fler än jag som lite smått började fundera på om det skulle gå att få upp lite mer avkommor.
Det paret som jag hade fick visserligen fram yngel men de dog alltid efter några dagar, och jag var inte den ende som råkade ut för detta.
inte en aning, jag köpte ett par av Lasse för ett drygt halvår sen eller nåt, men hannen tog ju kål på honan, sen köpte jag ju din hona de lekte ju ganska snart och det här är första kullen från dem, sen slog ju hannen ihjäl den honan oxå......så jag tror nog att du vet mer om fiskarnas ursprung än jag dock så finns det några hundra yngel så de lär ju inte ta slutMvh
Peter
-
Tja.
inte en aning, jag köpte ett par av Lasse för ett drygt halvår sen eller nåt, men hannen tog ju kål på honan, sen köpte jag ju din hona de lekte ju ganska snart och det här är första kullen från dem, sen slog ju hannen ihjäl den honan oxå......så jag tror nog att du vet mer om fiskarnas ursprung än jag dock så finns det några hundra yngel så de lär ju inte ta slut
Hanen, som du har är också från mig.
Hur stora är dina yngel, 3-4 cm?
Loisellei är ju den parachromis som är absolut lättast att ha tillsammans med andra. Trots dina problem med en brutal hane så har jag upplevt att de är de som är fredligast mot andra fiskar i karet.
De vill ha sin hörna och de försvarar den alltid (släpper inte reviret mellan lekarna som andra fiskar kan göra). Men annars så är de lugna och rätt så toleranta mot intrång i reviret, utom vid lek förstås.
Reviret brukar inte vara så stort heller.
Blixten verkar vara en bra hjälp, riktigt bra bilder!
Nu skall du bara komma ifrån autolägena på kameran så blir det ännu bättreSenast redigerad av jinnarparen; 17 November 2008, 10:55.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Kommentar