CA-bilder del 3
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Parachromis friedrichstalii
Tog denna bild hos Beast i Norrköping.
Visst blir man sugen på att skaffa ett par.
Vi får väl se..Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Där håller jag inte med. De vill, som alla Parachromisar, ha sin lilla hörna i karet.
Denna försvarar de hela tiden. Fiskar som är utanför reviret bryr de sig inte så mycket om.
Med andra ord, det gäller att ha ett tillräckligt stort akvarium.
Att de ynglar som kaniner tyder ju på att trivs, vilket är positivt. Låt gärna föräldrarna gå länge med de små. De brukar hålla en längre paus om de har haft yngel länge.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Där håller jag inte med. De vill, som alla Parachromisar, ha sin lilla hörna i karet.
Denna försvarar de hela tiden. Fiskar som är utanför reviret bryr de sig inte så mycket om.
Med andra ord, det gäller att ha ett tillräckligt stort akvarium.
Att de ynglar som kaniner tyder ju på att trivs, vilket är positivt. Låt gärna föräldrarna gå länge med de små. De brukar hålla en längre paus om de har haft yngel länge.
iof tycker jag att de flesta CA yngel växer ganska sakta om man jämför med afrikanska ciklider i allmänhet.......
tyvärr slog min elake loiselle hanne ihjäl honan jag köpte av dig oxå Richard, men de hann leka och hannen vårdade ynglerna efter honans bortgång så jag fick en kull på dem iaf.Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Mina tog över ett 600liters så att de andra fiskarna fick hålla sig på en 1/3 av akvariet när de hade lekt det tycker jag är rätt elakt viejorna hade ingen chans att försvara sig (Argentea), jag fick ta bort ynglerna och så småningom flytta paret, går numera i ett eget akvarie med en skock yngel, ca en månad gamla, men jag tycker att parachromisyngel växer riktigt sakta, är det bara nåt jag innbillar mig eller är det ett känt faktum.
iof tycker jag att de flesta CA yngel växer ganska sakta om man jämför med afrikanska ciklider i allmänhet.......
tyvärr slog min elake loiselle hanne ihjäl honan jag köpte av dig oxå Richard, men de hann leka och hannen vårdade ynglerna efter honans bortgång så jag fick en kull på dem iaf.
Mina freddies tog förhållandevis litet revir och loisellein var ju hur fredliga som helst. Inte en chans att hanarna skulle ge sig på honorna.
Tråkigt med loisellein, men tur att du fick yngel på dem.
Du sitter med rariteter där, jag tror inte att det finns så många loisellei kvar här i Sverige, tag väl hand om de!!
Vad det gäller tillväxten så tycker jag att det går att få upp en rätt så bra fart på dem, åtminstone lyckas jag med det i början. När de har kommit upp i 5-6 cm så blir det väl lite si och så med matningen..men det är helt och hållet mitt fel.
Täta vattenbyten (3-4 gånger i veckan) och matning 3-4 gånger om dagen, så pass mycket så att de ser ut som en välmående äldre gentleman mest hela tiden (kulmage alltså). På det sättet så bör de vara uppe i närmare dm efter ett halvår.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Detta om något visar att CAciklider har personlighet.
Mina freddies tog förhållandevis litet revir och loisellein var ju hur fredliga som helst. Inte en chans att hanarna skulle ge sig på honorna.
Tråkigt med loisellein, men tur att du fick yngel på dem.
Du sitter med rariteter där, jag tror inte att det finns så många loisellei kvar här i Sverige, tag väl hand om de!!
Vad det gäller tillväxten så tycker jag att det går att få upp en rätt så bra fart på dem, åtminstone lyckas jag med det i början. När de har kommit upp i 5-6 cm så blir det väl lite si och så med matningen..men det är helt och hållet mitt fel.
Täta vattenbyten (3-4 gånger i veckan) och matning 3-4 gånger om dagen, så pass mycket så att de ser ut som en välmående äldre gentleman mest hela tiden (kulmage alltså). På det sättet så bör de vara uppe i närmare dm efter ett halvår.
japp, det är ju rätt inviduella fiskar man har det ena paret är si och det andra så, de kanske beter sig mer aggro i småland
har haft en del andra motgångar nu på sistone så det är kul med nya yngel, nu väntar jag bara på att mina labridens ska komma igång det ser lovande ut efter lite flyttande av fiskar
får väl byta lite mer vatten då (ska testa och mät ledtalet innan så att jag ser om behov finnes) men matningen är ju svårt när man inte har det hemma, men när jag lämnar lokalen liknar de mig i välmående iaf rätt glupska freddies iaf......en pellets kan va hur stor som hellst men till slut mjuknar den ju och är svälgbar...
Japp jag vågade inte lita på loiselle hannen så jag stal ynglerna för honom, och sen vart elakingen (andra honan han tog ihjäl ju) degraderad till Crenichla karet där råder nån slags ömsesidig respekt mellan 35cm crenicihla och 18cm loiselle........ men jag har nog ett par hundra yngel iaf...Mvh
Peter
-
tog några kassa bilder men ändå...
små loiselle yngel
freddies med yngel på dryga cm (det som blänker är ynglernas tjocka magar i blixtens sken.)Mvh
Peter
-
lite bilder från idag på mitt kar Hela karet sen bild på min stora regani hane sen min största zonata ungdjur runt 10-12cm den sista bilden är på min regani honaMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
Kommentar