If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej mitt namn é Rikard och vill höra mig för om någon vet vad detta är för art??
Ganska tuff av sig och ett riktigt matvrak.
Gräver mycket, raggar på det mesta...oavsätt färg, när han é på det humöret.
http://i197.photobucket.com/albums/aa176/mozo_photo/cik11.jpg
http://i197.photobucket.com/albums/aa176/mozo_photo/cik1
Hej mitt namn é Rikard och vill höra mig för om någon vet vad detta är för art??
Ganska tuff av sig och ett riktigt matvrak.
Gräver mycket, raggar på det mesta...oavsätt färg, när han é på det humöret.
http://i197.photobucket.com/albums/aa176/mozo_photo/cik11.jpg
http://i197.photobucket.com/albums/aa176/mozo_photo/cik1
Jag vet faktiskt inte. För mig är det en Greshakei (fast den i artregistret är lite överfärgad) men jag upptäckte den andra när jag letade lämplig bild till dig. Benjin på Ozrics bild var mer lik din fisk men jag har egentligen ingen koll på sp. Benji.
Jag vet faktiskt inte. För mig är det en Greshakei (fast den i artregistret är lite överfärgad) men jag upptäckte den andra när jag letade lämplig bild till dig. Benjin på Ozrics bild var mer lik din fisk men jag har egentligen ingen koll på sp. Benji.
Jag har tittat på lite andra sidor nu och jag tycker nog att den är mest lik Greshakei. Men jag vet inte... Svårt det här
Jag tycker ,iom att det är så svårt att exakt avgöra vilken av de två nämnada det är, att de får gå som "antingen eller" så att säga. Menar att man skall tänka till en extra gång ifall man skall odla på dem eller om du skall köpa på fler av "den mest troliga arten". Tycker tyvärr man ser allt för ofta arter/varianter som det troligen är inblandat nåt annat i,både i handeln el hos folk.
Den ser onekligen storväxt ut utan att vara alltför fet och jag skulle gissa på att hanen är viltfångad.
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)
Jag tycker ,iom att det är så svårt att exakt avgöra vilken av de två nämnada det är, att de får gå som "antingen eller" så att säga. Menar att man skall tänka till en extra gång ifall man skall odla på dem eller om du skall köpa på fler av "den mest troliga arten". Tycker tyvärr man ser allt för ofta arter/varianter som det troligen är inblandat nåt annat i,både i handeln el hos folk.
Den ser onekligen storväxt ut utan att vara alltför fet och jag skulle gissa på att hanen är viltfångad.
Jag hade inte tänkt att odla på den, utan sälja den. Det var mest därför jag undrade vad det var. Fiskarna ingick i akvariumet och han sa att det var malawizebror. Och dom som han kallade för zebror är ganska stora.
Vet inte hur stora dom ska vara? Fisken i bakgrunden är i alla fall en I sprengerae.
Ja, jag ser , tyvärr inte så ofta att det är blandade arter hos vanliga akvarister.
Men ozric kan du inte specificera lite mera, vilka arter har du sett blandningar utav, och i vems akvarium.Janne
Ja, jag ser , tyvärr inte så ofta att det är blandade arter hos vanliga akvarister.
Men ozric kan du inte specificera lite mera, vilka arter har du sett blandningar utav, och i vems akvarium.Janne
Nej, vill faktiskt inte göra det offentligt. Och vad det brukar vara för korsningar e ju lite lurigt att spekulera i. Men jag kan säga att det inte var allt för så länge sen jag såg i en "etablerad" butik nåt som sannerligen var nån Labeotropheus inblandad i.Minns dock inte vad de såldes som.
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)
Kommentar