Jabeo

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doohan
    NCS Medlem
    • August 2004
    • 1607

    Jabeo

    Någon här som vet något om deras ytterfilter? Dom e billiga att köpa utan filtermaterial....

    Har dock bara sett att dom säljes i Usa tidgare. Ser ut som Eheim och Renafilter, Men är det någon kvallite?
  • doohan
    NCS Medlem
    • August 2004
    • 1607

    #2
    Kan lägga till

    att dessa filter kallas/heter bla annat Clearwater och Bioforce i Tyskland. Nu kanske någon här vet något om dessa filter?

    Kommentar

    • doohan
      NCS Medlem
      • August 2004
      • 1607

      #3
      Bara

      jag själv som svarar på min fråga

      Det slutatde med att jag beställt en nytt Tetratec EX 1200 istället. Kostade 1045kr + frakt. Detta filter har ju fått bra betyg av dess användare, Och till detta pris, Så tror jag säkert att jag inte blir besviken,,,,

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • December 2004
        • 4744

        #4
        Ledsen doohan att ingen svarade dig men det är så att ja vet inget om filtret ifråga.

        Däremot gillar ja din attityd. Du verkar ta det hela med ett
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        • tjornpatrik
          Användare
          • August 2006
          • 830

          #5
          Ursprungligen postat av doohan
          att dessa filter kallas/heter bla annat Clearwater och Bioforce i Tyskland. Nu kanske någon här vet något om dessa filter?
          Hoppsan har missat din fråga. Du gjorde nog rätt som valde tetra tecen, du lär nog inte bli missnöjd ialf. Låter bättre än att köpa något som inte är välkänt. Försökte söka på bla google om de andra filtret men hittade varken ngt på svenska eller engelska.

          Kommentar

          • doohan
            NCS Medlem
            • August 2004
            • 1607

            #6
            Dom finns att beskåda här

            På tyska eBay finns dem.

            Clearwatermodellen finns här!





            Bioforce finns här



            Båda verkar tillverkas av just Jabeo, O billiga är dom i allfall.

            Tack för era försök att hjälpa mig.
            Senast redigerad av doohan; 04 February 2008, 20:53.

            Kommentar

            • doohan
              NCS Medlem
              • August 2004
              • 1607

              #7
              Fick

              Mitt nya Tetratéc EX1200 i går fredag. Filtret är tyst, Och så här långt känns det som ett riktigt beslut Dock så har jag det i ett Juwelakvarie där innerfiltret sitter i ena hörnet vilket gör att jag knappt/ eller med besvär kan använda den "ingång" som är vid innerfiltret, Men det gör så att strilröret hamnar i spänn (lyckades spräcka ett av strilrören) då det är svårt att få rätt vinkel pga den begränsade triangelformade öppning för sladdar o slangar som Juwel använder. Har provat att köra så men jag kör nu med både insug och utblås i samma hörn. Ok det också.

              Lysande att Tetratec faktiskt kommer komplett med filtermedia Klart prisvärt måste jag säga, Och kanske köper fler när jag köper fler akvarier.

              Tack för era råd och info.

              Kommentar

              Arbetssätt...