Service i butik

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • November 2005
    • 3217

Ursprungligen postat av Lutt
    Som sagt det beror på vad du har för malar, det är som att säga att du har en ciklid.

Det jag har sätt på din zoon och här på ciklid är att du håller/höll odlad Ancistrus och de är ju ungefär som malawiciklider dvs ingen konst att få dem att leka.
    Ja vad menar du med det lutt, bara för att jag inte har odlat en L 3086, så är det inte svårare än att dra upp 5000 tusen yngel av tex hongie.
    Så ska du börja jämföra vad jag har gjort, eller du med dina malar, så kommer du lätt till korta.
    Och skulle jag vilja odla en mal, så lär jag kunna göra det.
    Så Lutt lägg ner det med att jämföra, det lär inte komma något gott av det.Janne

Kommentar

• Falköping Andreas
      Användare
      • February 2006
      • 1214

Har du en bild på L-3086 janne det vore helt klart intressant att se. Kankse blir det om du blandar en hongie med ancistrus. Du lyckas ju med det mesta så det är nog ett bra projekt för dig
      http://www.skovdeaf.se/

Kommentar

• malawijanne
        Banned
        • November 2005
        • 3217

Ursprungligen postat av Falköping Andreas
        Har du en bild på L-3086 janne det vore helt klart intressant att se. Kankse blir det om du blandar en hongie med ancistrus. Du lyckas ju med det mesta så det är nog ett bra projekt för dig
        Janne

Kommentar

• Lutt
          Användare
          • October 2005
          • 1919

Ursprungligen postat av malawijanne
          Ja vad menar du med det lutt, bara för att jag inte har odlat en L 3086, så är det inte svårare än att dra upp 5000 tusen yngel av tex hongie.
          Så ska du börja jämföra vad jag har gjort, eller du med dina malar, så kommer du lätt till korta.
          Så Lutt lägg ner det med att jämföra, det lär inte komma något gott av det.Janne
          Detsamma jag fattar inte vad du menar??

Jag snackar om du matar med 70% räkor i räkmixen så kan du få problem hos vissa malar som är starka herbivorer.

Visst att odla malar är ingen konst om du vet vad de vill ha för cirkulation på vatten, hur de leker i naturen, och vill ha för vattenkemi.

Lycka till med att odla Silurus glanis

Mitt förra meddelande var inget personangrepp men om du tog åt dig så ber jag om ursäkt.

Kommentar

• cf.akvarielagret
            Användare
            • April 2002
            • 5028

Ursprungligen postat av Markus_A
            Vem är Robban och vad är AN?

Du kan ju använda dig av en ficklampa för att se om malarna äter efter släckning... Jag tror inte det hjälper om du ger räkor, fiskkött eller annat så länge det är just -de andra fiskarna kommer äta det så länge det.
            Det är Robban Franson en av Sveriges snabbaste sprinter (kronofogden var på andra sidan)
            Han har Akvarievalvet i Norrköping
            vet inte vem du blev servad av men det var säkert hans mysiga fru som har hand om uthyrningen (the boss) vi har varit i samma bastu o jag fick inte ta med glasögonen för Robban
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor
            jag frågade hur stor ? inget svar
            han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• cf.akvarielagret
              Användare
              • April 2002
              • 5028

---------------------------------------------------------------
              Ni får mäta snopparna på Ciklidstämman
              Lutt då tror jag du ligger i lä för en riktig Brandman= ny man
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Lutt
                Användare
                • October 2005
                • 1919

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                ---------------------------------------------------------------
                Ni får mäta snopparna på Ciklidstämman
                Lutt då tror jag du ligger i lä för en riktig Brandman= ny man
                Hehe you must be the funnyguy....stämman är i snapphaneland i år va?

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av patriks155
                  Hade faktiskt en stor segelfenspleco som kastade sig på rygg bland fiskarna och slogs om flingfodret för länge sedan, hann inte kasta i förrän han låg och sörpla vid ytan. Fast de va iofs den enda sugmalen jag haft som gjort de.
                  Har en pleco som gör precis likadant, hinner knappt lyfta på rampen föräns han ligger på rygg å väntar.

Kommentar

• Jarnis
                    Användare
                    • November 2005
                    • 415

Ursprungligen postat av Markus_A
                    Vem är Robban och vad är AN?
                    Jag tror att butiken Dala pratar om är denna: http://www.norrkopingsakvarier.se/ (NA - där köpte han maten) när han inte hittade p-plats utanför denna butik: http://www.akvarievalvet.com/ där killen som jobbar heter Robban.
                    Micke

Kommentar

• dala
                      Användare
                      • November 2007
                      • 154

Ursprungligen postat av Jarnis
                      Jag tror att butiken Dala pratar om är denna: http://www.norrkopingsakvarier.se/ (NA - där köpte han maten) när han inte hittade p-plats utanför denna butik: http://www.akvarievalvet.com/ där killen som jobbar heter Robban.
                      Något liknande .
                      Kort o gott var aldrig hos Robban och ångrar att jag inte var det.

Så man kan slänga i lite vanliga frysta skalade räkor och någon vitfisk bit ibland när man själv ska laga till det?

Jag kom precis hem nu och slängde ner ett par tabletter och nog fasen var flaggorna och scalarerna på dom direkt. Trots att lampan varit släckt sedan strax innan kl 21.00.
                      Har provat "Tetra wafers mix" och det jag köpte idag, "Sera Wels-Chips" för alla som ska vara för ancistrus och andra sugmalar.

Finns det någon annan variant på tort/frystorkat foder som inte de andra fiskarna kan elle vill äta upp?

Eller någon variant på fryst foder som kan vara lämpligt, typ räkmix(köpt), cyklops,artemia?
                      Läste någon gång om att någon diskus mat med kött i, någon som känner till detta?

//Patrik

Kommentar

• firefox75
                        Användare
                        • April 2007
                        • 234

Beror på

Ursprungligen postat av dala
                        Något liknande .

Så man kan slänga i lite vanliga frysta skalade räkor och någon vitfisk bit ibland när man själv ska laga till det?

Jag kom precis hem nu och slängde ner ett par tabletter och nog fasen var flaggorna och scalarerna på dom direkt. Trots att lampan varit släckt sedan strax innan kl 21.00.
                        Har provat "Tetra wafers mix" och det jag köpte idag, "Sera Wels-Chips" för alla som ska vara för ancistrus och andra sugmalar.

Finns det någon annan variant på tort/frystorkat foder som inte de andra fiskarna kan elle vill äta upp?

Eller någon variant på fryst foder som kan vara lämpligt, typ räkmix(köpt), cyklops,artemia?
                        Läste någon gång om att någon diskus mat med kött i, någon som känner till detta?

//Patrik
                        Dels så undrar jag vem du fick hjälp av på NA.
                        Var det tonny eller micke?
                        Eller var det någon lustig praktikant de tagit in från himmelstalund?
                        Det är ju praktikant tider nu menar jag och de flesta får en eller flera praktikanter på sin hals...
                        Oftast så jobbar dessa praktikanter extra på lördagar också.
                        Men gällande foder till malar som inte de andra fiskarna i ditt kar äter upp hade nog inte robban ens lyckats hjälpa dig med.
                        Men frusna räkor hela kan funka...jag har en död korall som jag brukar fästa dem i...de andra fiskarna kan inte äta av den eftersom de inte får loss den och den är stenhård...medans malarna likosom harvar lager efter lager.
                        Gurka och sallad brukar annars vara gångbart....
                        Sydamerikanare/centralare/levandefödare.
                        16500liter odlingskar.
                        3500liter vardagliga.
                        6kbm tempererad damm.
                        MvH
                        Daniel
                        0735-433428

Kommentar

• Lundensis
                          Användare
                          • March 2004
                          • 2262

Ursprungligen postat av dala
                          Något liknande .

Så man kan slänga i lite vanliga frysta skalade räkor och någon vitfisk bit ibland när man själv ska laga till det//Patrik
                          Nä, du kan ha räkor och fiskfile´i frysen och ta ut och mata fiskarna med det när helst du vill. Räkmix går också bra. Den kan man även göra själv om man vill.

Kommentar

• dala
                            Användare
                            • November 2007
                            • 154

Ursprungligen postat av firefox75
                            Dels så undrar jag vem du fick hjälp av på NA.
                            Var det tonny eller micke?
                            Eller var det någon lustig praktikant de tagit in från himmelstalund?
                            Det är ju praktikant tider nu menar jag och de flesta får en eller flera praktikanter på sin hals...
                            Oftast så jobbar dessa praktikanter extra på lördagar också.
                            Men gällande foder till malar som inte de andra fiskarna i ditt kar äter upp hade nog inte robban ens lyckats hjälpa dig med.
                            Men frusna räkor hela kan funka...jag har en död korall som jag brukar fästa dem i...de andra fiskarna kan inte äta av den eftersom de inte får loss den och den är stenhård...medans malarna likosom harvar lager efter lager.
                            Gurka och sallad brukar annars vara gångbart....

Nej nej,
                            Det var väl inte just preci valet av mat jag blev förvånad utan attityden och servicen man fick.
                            Förstår också att Robban inte kan trolla, men där år man i alla fall bra service och kan rådfråga lite med utan att han bara viftar bort än.
                            Ja, vet inte vad dom heter där men det var någon ung tjej så så säkert någon praktikant.

Får testa med frusna räkor och fileer.
                            En av mina 2 ancistrusar ser nämligen också liten och mager ut det är därför jag är orolig över maten.

//Patrik

Kommentar

• Franka

Nån som vet om Robban har mycket SA fiskk hemma för tillfället?
                              Eller har nån att sälja?

Det är bra service hos Robban!!!

Kommentar

• firefox75
                                Användare
                                • April 2007
                                • 234

Tja

Ursprungligen postat av Franka
                                Nån som vet om Robban har mycket SA fiskk hemma för tillfället?
                                Eller har nån att sälja?

Det är bra service hos Robban!!!
                                Beror på vad du efterfrågar.
                                Finns lite av varje.
                                Är det någe speciellt du är ute efter?
                                Sydamerikanare/centralare/levandefödare.
                                16500liter odlingskar.
                                3500liter vardagliga.
                                6kbm tempererad damm.
                                MvH
                                Daniel
                                0735-433428

Kommentar

Arbetssätt...