Kbformat akvarie - svårt att inreda?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pewe
    Användare
    • October 2002
    • 62

    Kbformat akvarie - svårt att inreda?

    Jag är lite sugen på att skaffa ett kubformat akvarie som är hyfsat stort. Åleds har ju ett som är 70x70x70 och man kan ju specialbeställa också.

    Men jag tycker det verkar svårt att få till inredningen snyggt, speciellt om man som jag vill inreda med BTN moduler och hålla Malawi. Det är tänkt att akvariet skall stå mot en pelare och har alltså insyn från tre sidor.

    Har ni några tips på Malawiinredning för akvarier i denna form eller liknande? Jag skulle helst vilja undvika växter då jag tycker de är ett alltför osäkert kort. Är det svårt att kombinera moduler och akvarier i denna form?
    Senast redigerad av pewe; 01 February 2008, 16:29.
  • Oden70
    Användare
    • January 2007
    • 869

    #2
    Ursprungligen postat av pewe
    Jag är lite sugen på att skaffa ett kubformat akvarie som är hyfsat stort. Åleds har ju ett som är 70x70x70 och man kan ju specialbeställa också.

    Men jag tycker det verkar svårt att få till inredningen snyggt, speciellt om man som jag vill inreda med BTN moduler och hålla Malawi. Det är tänkt att akvariet skall stå mot en pelare och har alltså insyn från tre sidor.

    Har ni några tips på Malawiinredning för akvarier i denna form eller liknande? Jag skulle helst vilja undvika växter då jag tycker de är ett alltför osäkert kort. Är det svårt att kombinera moduler och akvarier i denna form?
    vad tror du om btn slimline bak och sedan en smal hög stapel flata stenar i mittlen av karet eller snet framför bakgrunden.... Sedan ett stenröse i annslutning till den som sedan övergår i spontant utspridda stenar i olika storlekar samt eventuelt en "dunge" valisinera i ena bakre hörnan i karet...
    Petrochromis is da shit8)8)

    Kommentar

    • MagnusL
      Användare
      • January 2004
      • 326

      #3
      Hej,

      Jag hade ett sådant akvarium förut. Problemet med insyn från flera håll är att det inte ser så kul ut med fastklistrade moduler som man ser från utsidan. Då är det baksidan och botten som gäller för att fästa moduler och det blir inte lika "3D" som man kanske vill ha det. Verkade också som att mina malawi trivdes bättre i ett avlångt kar.

      Jag konverterade mitt till Sydamerika och körde VF scalarer istället, med en MEGA rot i mitten som stack upp ur burken.
      Magnus Lovgren

      Kommentar

      • pewe
        Användare
        • October 2002
        • 62

        #4
        Ursprungligen postat av Oden70
        vad tror du om btn slimline bak och sedan en smal hög stapel flata stenar i mittlen av karet eller snet framför bakgrunden.... Sedan ett stenröse i annslutning till den som sedan övergår i spontant utspridda stenar i olika storlekar samt eventuelt en "dunge" valisinera i ena bakre hörnan i karet...

        Tack för svar. Ja, ditt förslag hade nog kunnat bli något. Moduler limmade på sidan tror jag nog blir fult då man ser baksidan samt att de hindrar insynen.

        Ingen som har några snygga bilder som inspiration?

        Kommentar

        Arbetssätt...