Transport av malar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tjornpatrik
    Användare
    • August 2006
    • 830

Jag hade aldrig stoppat varken fisk eller malar i vanliga plastpåsar oavsett märke. Håller säkert inte ens en 10 del av vad vanliga fiskpåsar gör, kommer säkert gå hål direkt (nu är det iofs väldigt små malar men men).

Ett tips för er som fraktar stora fiskar och malar är Eukanuba lådor. Dessa får zoobutikerna lösviktsmat mat i och ofta brukar dom kunna avvara en om man ber snällt.

Här har ni en länk om ni vill köpa fiskpåsar
    Kan vara värt att ha en bunt hemma. Är säkert inga problem att köpa heller hos de flesta butiker.

Appropå klammorna som Firefox Daniel tipsade om misstänker jag att det är dessa, har aldrig provat men låter smart.
    Senast redigerad av tjornpatrik; 31 January 2008, 16:18.

Kommentar

• mek
      Användare
      • January 2005
      • 540

När jag fraktade palettciklider mellan Simrishamn och Stockholm, hade jag dem i varsin fiskpåse, och hade dessa placerade i en plastbunke (5-7 cm vatten, resten luft). Principen borde väl vara densamma som vid maltransport?

Kommentar

• dala
        Användare
        • November 2007
        • 154

Det är lugnt nu

Malarn kom med hem och verkade pigga när åkte ner i karet, koppade självklart in dom ordentligt.
        Så nu får man hoppas att de går bra för dom, kan jag mata fiskarna som vanligt eller bör jag avvakte några dagar?

Jag åkte förbi DM i Lkpg och där hade de fiskpåsar för 3kr/st så jag tog 2. Det var ju billigt och bra tycker jag .

Tack för all support och info, då vet jag till nästa gång man har en liten transport med bil.

//Patrik

Kommentar

• firefox75
          Användare
          • April 2007
          • 234

Du menar fyra tassar?

Ursprungligen postat av dala
          Malarn kom med hem och verkade pigga när åkte ner i karet, koppade självklart in dom ordentligt.
          Så nu får man hoppas att de går bra för dom, kan jag mata fiskarna som vanligt eller bör jag avvakte några dagar?

Jag åkte förbi DM i Lkpg och där hade de fiskpåsar för 3kr/st så jag tog 2. Det var ju billigt och bra tycker jag .

Tack för all support och info, då vet jag till nästa gång man har en liten transport med bil.

//Patrik
          I linköping???
          Såg du om micke(ägaren till akvarium africa) jobbade där?
          Sydamerikanare/centralare/levandefödare.
          16500liter odlingskar.
          3500liter vardagliga.
          6kbm tempererad damm.
          MvH
          Daniel
          0735-433428

Kommentar

• Gäst

//Patrik
            Du kan mata dem som vanligt och jag antar att du skaffat hem lite wafers/chips till dina nya L-malar om du nu inte redan har det hemma.

Lycka till!

Mvh/Andreas

Kommentar

• dala
              Användare
              • November 2007
              • 154

Skrev precis ett nytt inlägg om maten till dom.
              Hade tabletter hemma, men mina flaggor äter upp dom istället.
              Så skulle köpa nytt idag och blev mer eller mindre påtvingad tabletter igen med löfta om att fiskarna inte tycker om dessa.
              Testade slänga i nu idag och vips så far flaggorna på och även scalarerna den här gången också.
              Så det måste varit smaskigt.

Om du har någon ide kring maten, då jag blir orolig för dom iom att de inte äte algerna heller.
              Så får du gärna komma med dom tipsen

//Patrik

Kommentar

• dala
                Användare
                • November 2007
                • 154

Ursprungligen postat av firefox75
                I linköping???
                Såg du om micke(ägaren till akvarium africa) jobbade där?
                Nej, jag har aldrig varit på Akvarium Africa. Men det var en unge kille som jobbade där, så mycket kan jag säga i alla fall

Kommentar

• firefox75
                  Användare
                  • April 2007
                  • 234

Räkor och sallad

Nej, jag har aldrig varit på Akvarium Africa. Men det var en unge kille som jobbade där, så mycket kan jag säga i alla fall
                  Skalade frusna räkor fastsatta med gummisnodd på en rot.
                  Sallad kan du trycka ner i bottensubstratet.
                  Sydamerikanare/centralare/levandefödare.
                  16500liter odlingskar.
                  3500liter vardagliga.
                  6kbm tempererad damm.
                  MvH
                  Daniel
                  0735-433428

Kommentar

Arbetssätt...